
Az MSZP fővárosi frakcióvezetője az M1 Az Este című műsorában a busztenderről azt mondta: 30 százalékkal drágábban köthet most szerződést a BKK, mint amennyiért korábban meg lehetett volna vásárolni ugyanezt a szolgáltatást.
A főpolgármester nem támogatja, a fővárosi Fidesz-KDNP frakció viszont igen, hogy 150 új autóbuszt üzemeljenek be Budapesten. A végső döntés szerint a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapesti Közlekedési Vállalat igazgatósága döntheti el, hogy szerződést köt-e a tender győztesével. Erről rendkívüli ülésen határozott a Fővárosi Közgyűlés.
A fővárosi Fidesz-frakció és Tarlós István eddig mindig megtalálta a közös hangot, legyen szó gazdasági vagy ideológiai kérdésekről – mondta az M1 Az Este című műsorában Horváth Csaba. Az MSZP fővárosi frakcióvezetője úgy fogalmazott: ez az első alkalom, hogy a főpolgármester Budapest érdekeit szem előtt tartva megpróbál személyes döntést hozni, ami ellentétes a frakció álláspontjával.
Tarlós István eddig maradéktalanul kiszolgálta a Fidesz igényeit, és ezúttal sem mert nemmel szavazni az előterjesztésre, holott részt vett a vitában, és kifejezte, hogy nem ért egyet a döntéssel – jegyezte meg Horváth Csaba, hozzátéve: ez gyáva magatartás.
A beruházás mintegy három és fél milliárd forint többletköltséget jelentene, ezt azonban Horváth Csaba szerint el lehetett volna kerülni: összességében 30 százalékkal drágábban köthet most szerződést a BKK, mint amennyiért korábban meg lehetett volna vásárolni ugyanezt a szolgáltatást – jelentette ki.
A politikus szerint érthetetlen, hogy miért kell görcsösen ragaszkodni a legdrágább megoldáshoz, mert a Mercedes buszoknál 20 százalékkal olcsóbban szállít a Volvo, előbbiek pedig csak az árukat tekintve luxusjárművek, komfortban nincs különbség, az utasok nem fogják úgy érezni magukat, mintha limuzinban ülnének – hangsúlyozta az MSZP fővárosi frakcióvezetője.
Horváth Csaba kifejtette: 2011-ig a fővárosnak olyan szerződése volt a BKV-val, ami lehetővé tette, hogy évről évre finanszírozható legyen a társaság. Orbán Viktor és Tarlós István úgy rúgta fel ezt a szerződést, hogy nem kötött jobbat helyette, a korábbi 60 milliárd forintos támogatást pedig 2013-ban 12 milliárdra akarják csökkenteni, ez a lépés azonban garantáltan csődbe viszi a vállalatot – közölte Az Estében Horváth Csaba.
hirado
2012.10.16. 11:07