
Huszonnégy órás telefonos ügyfélszolgálati rendszert építenek ki a közigazgatásban, hogy kékszámon is lehessen igényelni az útlevél, a személyi igazolvány vagy a jogosítvány pótlását.
Eddig hiányoztak a technikai feltételei, hogy a közigazgatásban telefonon, mobiltelefonon vagy az internet segítségével lehessen ügyeket intézni, most viszont azt tervezik, hogy az ország egész területéről egységes kékszámon, helyi tarifával elérhető lesz az az ügyfélszolgáltatási rendszer, amely a nap bhuszonnégy órájában működik majd.
Ezen tájékozódni lehet majd a közszolgáltatásokról, de időpontot is lehet foglalni – mondta a Krónikának Vetési Iván, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) elnöke.
Olyan telefonos ügyfélszolgálati rendszer jön létre, amelynek keretében közigazgatási ügyek indíthatók. Ilyen lehet például egy elvesztett jogosítvány pótlása, amihez nem kell újra bemenni az okmányirodába, annak elkészítéséről telefonon is elegendő egyeztetni. Lehetőség lesz e-mailen, chaten vagy akár sms-ben is különböző ügyeket indítani, illetve intézni – mondta a KEKKH vezetője. A rendszer jövőre készül el uniós forrásból.
A huszonnégy órás telefonszolgálat kifejlesztése kapcsolódik a területi közigazgatás átalakulásához, az egyablakos ügyintézési rendszer kialakításához – közölték az elektronikus közszolgáltatások hivatalában.
hirado
2012.10.11. 10:36