
Január 1-je óta már nem kötelező legalább 10 órát a rutinpályán eltölteni és külön rutinvizsgát sem kell letenni.
A járművezető-oktatók spórolni próbálnak, a tanulóvezetők pedig bukdácsolnak az új rendszerben. Idén januárban ugyanis eltörölték a rutinvizsgát, és már nem kötelező a rutinpályás gyakorlás sem. Az oktatók így a forgalomban tanítják meg azt, amit korábban elzárt területen sajátítottak el a tanulók. Ennek az lett a következménye, hogy csaknem tíz százalékkal emelkedett a vizsgán a bukások száma.
Az, aki először vezet, először megtanulja a fogásokat az oktatótól, de rá fél órára már a forgalomban nyomja a gázt. „Nyilván nem a belvárosba visszük őket először, hanem a külvárosba, de így sokkal előbb megszokják a városi forgalmat” – nyilatkozta Vései Gábor, oktató.
Január 1. óta az oktató bármikor dönthet úgy, hogy a többi autó közé engedi a tanulóvezetőt. Az év eleje óta ugyanis már nem kötelező legalább 10 órát a rutinpályán eltölteni és külön rutinvizsgát sem kell letenni.
A Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke szerint, sok oktató egyáltalán nem viszi gyakorolni a kezdőket az elzárt rutinpályára, ezzel ugyanis tizenháromezer forintot spórolnak egy hónapban.
Nem kell rutinpálya-díjat fizetni, és a forgalomban, tegyük fel egy parkolóban eltöltenek egy be nem állással 20-25 percet. A tanuló fizeti az óradíjat, és nem mondhatja, hogy nem foglalkoznak vele, de a kocsi áll egy helyben – nyilatkozta az M1 Híradónak Jovánovics János, a Magyar Autóközlekedési Tanintézetek Országos Szövetségének elnöke.
Az elmúlt hónapok adatai szerint a rutinvizsga eltörlése miatt nőtt a bukások száma. Csak a forgalomban kell vizsgázni, és mintegy 8 százalékkal emelkedett a bukási arány – közölte Kollár Ferenc, a Közlekedési Felügyelőség szakigazgatási szervének vezetője.
A bukás után minimum egy pluszórát is venni kell, ami két-háromezer forintba kerül, az újabb vizsgáért pedig ismét 11 ezer forintot kell fizetni.
hirado
2012.09.19. 00:06