HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > ÜZLET > A látogatók harmada csak bámészkodik a plázákban

t: 279

A látogatók harmada csak bámészkodik a plázákban

A GfK vizsgálta 19 központ látogatóinak 57 százalékát adták a nők, 43 százalékát a férfiak.


Az összes látogató egyharmada jellemzően csak nézelődik a bevásárlóközpontokban, és pénzköltés nélkül távozik - derül ki a GfK Hungária piackutató 2010-2012 közötti felméréseiből. Akik vásároltak, átlagosan valamivel több mint 7000 forintot költöttek el. Országosan igen nagyok az eltérések: vannak olyan vidéki plázák, ahol átlagosan 3000 forint körül költenek a vevők, míg néhány fővárosi helyszínen ez az összeg meghaladja a 10 ezer forintot is. A vásárlók 43 százaléka említette valamelyik plázát mint kedvelt bevásárlási helyszínét.

A kutatóintézet által vizsgált 19 bevásárlóközpont látogatóinak 57 százalékát adják a nők, 43 százalékát a férfiak. Az egyes helyek között azonban jelentősek a különbségek, van olyan pláza, ahol a férfi vevők aránya a 60 százalékot is megközelíti. A látogatók csaknem 80 százaléka nem utazik 30 percnél többet azért, hogy elmenjen egy bevásárlóközpontba. Kivételt képeznek a nagy alapterületű, de egyedi attrakcióval is rendelkező fővárosi létesítmények, illetve néhány, regionális központként is funkcionáló vidéki központ. Azok a helyszínek, ahová többet utaznak a vásárlók, nagyobb arányban számíthatnak arra, hogy a látogatóból vásárló is lesz.

A leggyakoribb plázalátogatók a 15-34 évesek, a magasan kvalifikáltak és nagyobb jövedelemmel rendelkezők, illetve a városi lakosok. E csoportoknak azonban igen eltérők az igényeik. Míg a tinédzserek és a huszonévesek elsősorban a szórakozást keresik vagy ismerőseikkel találkoznak, 30 év felett a vásárlás a cél. A látogatók 10 százaléka azért tér be valamelyik bevásárlóközpontba, hogy banki, postai, közüzemi ügyeit elintézze.

hirado

2012.08.29. 20:29

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek