
Több beruházás előkészítését kezdte meg a főváros. A tervek között szerepel a gödöllői HÉV felújítása, a kisföldalatti meghosszabbítása, valamint a főváros villamos- és trolibuszhálózatának fejlesztése.
Négy kiemelt közlekedési beruházás előkészítését kezdte meg a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ - jelentette be a főpolgármester szerdán Budapesten. Tarlós István elmondta: a négy kiemelt projekt a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciója, a kisföldalatti korszerűsítése és esetleges meghosszabbítása, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, utóbbi felújítása, illetve az észak-déli regionális gyorsvasút déli ágának meghosszabbítása az Astoriáig.
A projektek előkészítésével a 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési ciklusban lehívható támogatások elnyerésére készülnek fel - közölte a főpolgármester, aki hangsúlyozta, hogy a beruházások jelentősen csökkenthetik a BKV műszaki lemaradását, mivel a fejlesztésekkel egy időben a jelenlegi infrastruktúrát és a járműveket is lecserélhetik.
2014-re elkészülhet a 4-es metró
A 4-es metróval kapcsolatban Tarlós István jelezte: 70 százalék fölé került a műszaki készültség, és elviekben tartható a 2014-es átadás. Az első Alstom-szerelvény, amely ezen a vonalon fog közlekedni, őszre Magyarországra érkezik, várhatóan novemberben megkezdődik a tesztelése, és 2013 tavaszára megszülethet a típusengedély is.
Teljesen lezárhatják a pesti alsó rakpart egy szakaszát
Kérdésre válaszolva Tarlós István kitért arra is, hogy a pesti alsó rakpart egy szakaszának forgalmát átszerveznék. Erre három terv van: a teljes lezárás, a sávszűkítés, illetve az egyirányúsítás. Erről szavai szerint a közeljövőben születhet döntés.
Kész tervekkel szeretnének pályázni
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, azért kezdik el most kidolgozni a közlekedési projekteket , hogy mire a forrásokra megnyílnak a pályázati lehetőségek, kész terveik legyenek. Részletes tervezési munka zajlik, amelyek végén teljesen elő lesz készítve a beruházás - mondta.
Csaknem 40 éves szerelvények a kisföldalattin
A négy fő projektet bemutatva elmondta, a kisföldalatti korszerűsítése nem várhat már sokáig, mivel a szerelvények 39 évesek, lecserélésükre most uniós forrásból van lehetőség. Hangsúlyozta, hogy speciális üzemről van szó, a világon sehol máshol nem közlekednek pontosan ilyen járművek, ezért egyedi járműveket kell beszerezni.
Gyorsabb lehet a gödöllői HÉV
A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésével kapcsolatban a vezérigazgató azt mondta, az Örs vezér téri összekötésen túl a forgalmas útátjárókban felül-, illetve aluljárókat építenének. Az összekötés után az M0-stól akár fél órán belül a belvárosba lehet majd jutni - hangsúlyozta.
Meghosszabbítanák a fogaskerekű és az 1-es villamos vonalát
Vitézy Dávid szerint a villamos- és trolivonalak fejlesztésének projektjében most vizsgálják azokat a lehetséges beruházásokat, amelyek reálisak, megvalósíthatók, ezeket gyűjtik majd össze egy nagy projektbe. Helyet kaphat ebben az 1-es villamos meghosszabbítása a Fehérvári úttól a Kelenföldi pályaudvarig, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamosvonal visszaállítása, a fogaskerekű meghosszabbítása a Széll Kálmán térig. Összesen több mint 20 ilyen fejlesztést vizsgálnak - mondta.
Felújítanák a ráckevei és csepeli HÉV-et is
Az észak-déli gyorsvasúttal kapcsolatban megjegyezte, hogy 2020-ig nem készül el egy ütemben a teljes vonal, de a déli szektorban el kell kezdeni a munkát, mert a ráckevei és csepeli HÉV is nagyon rossz állapotban van, ha nem cserélik le a szerelvényeket, akkor azok átlépik az 50 éves korhatárt.
Kérdésre válaszolva Vitézy Dávid azt mondta, a kivitelezés mintegy 7-800 milliárd forintba kerülhet, de azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mennyi pénzre tudnak majd pályázni a 2014-től kezdődő ciklusban. Azt sem tudni egyelőre, hogy a négy nagy projektből hányra adják be a pályázatot az uniónál.
hirado
2012.08.15. 22:26