HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Hidegzuhanyként érte a szállodahajókat, hogy nem köthetnek ki Budán

t: 178

Hidegzuhanyként érte a szállodahajókat, hogy nem köthetnek ki Budán

A Kikötő Zrt. nem réti, miért jó, ha ezután nem tudnak partra tenni százezer gazdag turistát a budai kikötőkben. A helyi lakók és az önkormányzat tudják a választ.

Nemzetközi turisztikai botrányról beszél a Magyar Kikötők Zrt., és óriás káoszt jósolnak, amiért a velük szerződésben álló szállodahajók nem kapták meg a kikötéshez szükséges közterület használati engedélyt a Budavári Önkormányzattól. Évente 150 ezer, zömében amerikai turista érkezik szállodahajóval a fővárosba. Az önkormányzat azt mondja, nagy volt a zaj és a szemét, a hajósok ezt cáfolják és azt hangsúlyozzák: több 10 millió forintot fizettek évente az államnak.

Az egyik helyi lakó, Saly Noémi azt mondta, a budai rakpart Erzsébet híd és a Halász utca közötti szakaszán vannak a legközelebb a házak a vízhez. A Duna ezen részén 2007-ben megjelent nagyhajós kikötőstégek forgalma miatt a helyiek úgy kezdtek élni, mintha egy nagy szálloda gazdasági udvarára néznének az ablakaik – fogalmazott a lakó. A hajók szerinte ráadásul saját aggregátorral termelik az áramot, a berendezéseknek pedig olyan a hangjuk,mint a nagy kétkefés utcaseprő autóknak. „És akkor ebből, mondjuk, tíz-tizenkettő zúg egész éjszaka az ember ablaka alatt” – tette hozzá a panaszos, aki arról ugyancsak beszámolt, hogy a zajszint mérések is azt mutatták, a hajók miatti zaj szintje magasabb a megengedettnél.

Saly Noémi szerint a lakók azt tudják elfogadni a fővárosi idegenforgalom érdekében, hogy kishajós kikötő létesüljön. „Az, hogy a turistának odébb kell tennie a fenekét, hogy láthassa a várat – hát, bocsánat, ilyen azért van a világon” – mondta a helyben élőket képviselő nyilatkozó.

Blázsovics Lívia, az I. kerületi önkormányzat szóvivője azt mondta, annyi panasz érkezett hozzájuk, hogy arra reagálniuk kellett. A zaj mellett a szeméttel is gond volt, nagyon sokszor előfordult, hogy a szállodahajók által termelt több zsáknyi hulladék ott maradt a rakparton, és csak napokkal később szállították el. A szóvivő szerint a területhasználati engedély megtagadásának harmadik oka, hogy a rakparton nem jól kiépített a hajóval érkező turisták buszos fogadásának rendszere.

Az egyik hajóskapitány azonban a tiltás kapcsán azt írta a blogjában, a magyar hajósok szégyenkezhetnek a fővárosban tapasztaltak miatt. Hasonló véleményen van a Magyar Kikötő Zrt. vezérigazgatója, Varga István, aki a 180 percben azt mondta, a vádak nem igazak, és hidegzuhanyként érte őket a korlátozás, azután, hogy évekig kiváló kapcsolatban voltak a polgármesterrel, Nagy Gábor Tamással, akivel szóbeli megállapodásuk volt.

A Várkert rakparton át 105 ezer utast szállítottak be Magyarországra, túlnyomó részüket fölvitték a budai várba is. Jellemzően gazdag külföldi, amerikai, német, ausztrál nyugdíjasokról van szó, akik fejenként 100-200 eurót költenek Budapesten – hangsúlyozta Varga István Magyar Kikötő Zrt. vezérigazgatója.

A Várkert bazár felújítási terveiben egyébként szerepel, hogy a műemlék hajóval is megközelíthető legyen.

hirado

2012.08.15. 22:21

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek