
Míg évekkel ezelőtt szinte egyáltalán nem ismerték, mára egyre keresettebb a bor is a kínai piacon, ahol a tokaji borok is jó eséllyel szállnak versenybe a vásárlók kegyeiért.
A kínai piac egyre inkább a tradicionális termékek felé fordul, ahol jó eséllyel szállnak versenybe a vásárlók kegyeiért a tokaji borok. Kínában is nagy hagyományuk van azoknak az élelmiszereknek, amelyek magas értéket képviselnek. A borfogyasztás pedig most ért abba a szakaszba, hogy nyitnak a fehér bor felé. Néhány tokaji termelő már bemutatta borait az ázsiai országban. Ami más fehérborokkal szemben a tokajinak nagy előnye, hogy a szamorodni jól kombinálható a kínai konyha alapját képező fűszeres fogásokkal és az édes ételekkel is.
A bővülő kínai kapcsolatokkal jól járhatnak a borvidék kistermelői is, mivel az állami tulajdonú cég a térség legnagyobb szőlőfelvásárlója, véli Hörcsik Richárd országgyűlési képviselő, aki szerepet vállalt a borászati cég és Senjang tartomány gazdasági szereplőinek kapcsolatépítésében. A szerződés biztos jövőt vetít elénk, a tokaji bornak biztos exportja lesz Kínában, s ez azt jelenti, hogy Tokaj-Hegyalján a kistermelőknek is nagyobb lesz a lehetősége, a Tokaj Kereskedőház többet tud felvásárolni, vázolta az országgyűlési képviselő.
Kiss István, a Tokaj Kereskedőház vezérigazgatója azt mondta, bár egyelőre viszonylag kisebb mennyiségű bort adnak el Kínában, partnereik vissza-visszatérnek, és egyre több palack bort rendelnek. Az ottani fogyasztás a töredéke a magyarországinak, de intenzíven növekszik, és erre lehet építeni, tette hozzá a vezérigazgató.
hirado
2012.08.07. 13:38