
A kormányhivatalok veszik át az okmányirodák feladatait, így az állampolgárok lakóhelyükhöz közel, egy helyen tudnak majd ügyeket intézni.
Jövőre 175 vidéki járási hivatal és 23 fővárosi kerületi hivatal alakul meg - a kormányhivatalok kirendeltségeként az ügyintézésben segítik majd az állampolgárokat. Ezek a hivatalok veszik majd át többek között az okmányirodák feladatait is. A cél az, hogy az állampolgárok lakóhelyükhöz minél közelebb, egy helyen tudják ügyeiket intézni - hangzott el az m1 Híradójában.
Január elsejétől a legtöbb járás Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében lesz, összesen tizenhárom, de 11 járást alakítanak ki Bács-Kiskunban és Pest megyében is.
A kormány júliusban döntött arról, hogy az országban 175, a fővárosban pedig minden kerületben, 23 járási székhely jön létre. Mindenhol járási hivatalok is működnek majd, amelyek a jövő év második felétől az ügyintézésében is segítik az ott élőket.
A hivatalok elsősorban okmányirodai feladatokat, a gyermekvédelmi és gyámügyeket, valamint egyes szociális, [4]környezetvédelmi, és természetvédelmi ügyeket veszik át az önkormányzatoktól - számolt be a riport.
A nagyobb városok járási hivatalaiban hétköznap minden nap, kisebb településeken hetente többször lesz ügyfélfogadás.
A Közigazgatási és Igazságügyi minisztérium szerint a járási hivatalok a vidéken élőknek jelentenek majd segítséget, mert a lakóhelyükhöz közelebb, egy helyen tudják majd ügyeiket intézni.
"Alapvető szempont volt, hogy 30 kilométernél távolabb egy település se legyen a járásszékhelytől, tehát nem kell majd megyeszékhelyre utazni vagy távolabb, ahhoz, hogy ügyet tudjanak intézni az állampolgárok" - mondta Szabó Erika, a KIM államtitkára.
A most elfogadott járási székhelyek listája a jövőben módosulhat. A kormány biztosítja a településnek a lehetőséget arra, más járáshoz csatlakozhassanak vagy önálló járást alakítsanak - zárult a riport.
hirado
2012.08.05. 13:05