
Az árbevétel 7,3 százalékkal 19,2 milliárd euróra emelkedett, ezzel rekordot ért el.
A BMW nettó nyeresége a második negyedévben éves összevetésben 28 százalékkal, 1,28 milliárd euróra csökkent - közölte szerdán a müncheni központú autógyár.
A konszern összesen 475 ezer gépkocsit értékesített a BMW, a Mini és a Rolls-Royce márkákból, 5,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A negyedéves eredmény csökkenése a fejlesztési és a bér- és bérjellegű költségek emelkedésének tudható be, de szerepet játszott benne az is, hogy a múlt év második negyedében egy egyszeri tétel számottevően javította a cég pénzügyi eredményét.
Az év egészét tekintve a BMW bizakodó, a mérlegbeszámoló szerint a tavalyinál nagyobb nyereségre számít, noha az európai gazdasági válság nagy bizonytalansági tényező, és nagyon erős a konkurencia árversenye is.
Bizakodásra ad okot, hogy az árbevétel-arányos eredmény 11,6 százalék volt a második negyedévben, ami az iparágban nagyon jó érték.
Korábban 11,6 százalékos árbevétel-arányos eredményt jelentett az Audi is, a Daimleré viszont csak 8,6 százalék volt.
hirado
2012.08.01. 14:29