HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Miért lett ügy a Financial Times-ban megjelent mellékletből?

t: 114

Miért lett ügy a Financial Times-ban megjelent mellékletből?

A gazdasági minisztérium nem érti, miért lett ügy a Financial Times-ban megjelent Magyarország-mellékletből - írja a Magyar Hírlap. A tárca ugyanis csak a lapszámban megjelent negyedoldalas hirdetésekért fizetett mintegy 20 millió forintot, a cikkekben megjelentekért egy fillért sem. Tóth Judit, a szaktárca szóvivője elmondta: senki nem gondolhatja komolyan, hogy a Financial Times cikkét 20 millió forintért meg lehet venni.

A brit lap hirdetési csapata még októberben kereste meg ajánlatával a gazdasági minisztériumot, a cikkek elkészítésében azonban sem a tárca dolgozói, sem tanácsadói nem vettek részt, sőt információt sem küldtek a megírtakhoz. A Financial Times újságíróit soha, sehol, senki nem vásárolhatja meg - mondta a Magyar Hírlapnak Joanna Manning-Cooper, a napilap PR-igazgatója. Hozzátette: a lap függetlensége szent és sérthetetlen, elképzelhetetlen, hogy bárki befolyásolni tudja, mi jelenik meg a mellékletekben, a szerkesztőségi gárdának pedig arról sincs tudomása arról, milyen hirdetések szerepelnek az írott anyag mellett.

A gazdasági tárca egyébként korábban sosem hirdetett külföldön, mint ahogy a kabinet sem, a kormány lakossági tájékoztatásra szánt kerete ugyanis kizárólag belföldre szól. Hazánkat külföldön a Magyar Turizmus Rt. népszerűsíti, amely évi 3 milliárd forintot fordít erre a célra. A kabinet ugyanakkor ha külföldön nem is, itthon a reklámpiac meghatározó szereplőjévé vált: idén 15 tárca csaknem 2,5 milliárd forintot költött reklámcélokra. A legnagyobb megrendelő, a Miniszterelnöki Hivatal egymilliárd forintos, míg a legszerényebb, a külügyi tárca mindössze tízezer forintos reklámkiadást engedett meg magának.

hirado

2005.12.20. 09:44

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek