
Idén megduplázódhat a tavaly mégy és fél milliárd forintos forgalmat produkáló, bónuszokat kínáló szolgáltatók piaca. Az év első hónapjában csaknem félmillió kupont értékesítettek az érintett cégek.
Az év első öt hónapjának teljesítménye alapján jó eséllyel megkétszereződik a 2011-ben 4,5 milliárd forintot produkáló, kuponokat és bónuszokat kínáló szolgáltatók piaca - írta pénteki számában a Világgazdaság. A cégek az év első öt hónapjában megközelítőleg 5000 ajánlattal rukkoltak elő, és félmillió bónuszt/kupont értékesítettek együttesen több mint 2,5 milliárd forint értékben.
A GKIeNET piackutató szerint mindez azt is jelenti, hogy ha a kínált szolgáltatások és termékek eredeti árát vesszük alapul, akkor a valódi érték 6,9 milliárd Ft lenne, vagyis a fogyasztók zsebében 4,4 milliárd forint maradt megtakarításként.
A lap szerint a legkevésbé sem látszódnak olyan jelek, amelyek a kifulladást, a növekedés dinamikájának csökkenését mutatnák. A nagy kedvezményekkel elérhető szolgáltatások és termékek továbbra is vonzóak a magyar fogyasztóknak.
A piacvezető cégek nem értenek egyet azzal a véleménnyel, hogy partnereik a kuponos üzleti modellt igénybe véve saját maguk ellen dolgoznak, mert előfordulhat az is, hogy a vásárlók később nem fogják igénybe venni a szolgáltatásaikat teljes áron, sőt, bővülő ügyfélkör és ezzel együtt növekvő partneri szám jellemzi működésüket.
Szerintük a partnerek nagyon meg vannak elégedve az ajánlatokkal, és gyakran visszajárnak, hogy újra meghirdessék őket, a vásárlók pedig költenek annyi pénzt, hogy az a partnerek szerint jövedelmező legyen számukra is. Tapasztalataik szerint a vendégek sokszor a teljes árú szolgáltatás vagy termék megvásárlására is visszatérnek a cégekhez. Másfelől a legtöbben a megvett szolgáltatás mellé egyéb szolgáltatásokat is vásárolnak, és ezeket a bevételeket már nem terheli jutalék.
hirado
2012.07.20. 13:17