
A villanyoszlop-hirdetések megszűnése közel egymilliárdos adókiesést hoz, az önkormányzatok elveszítik a közterület-használati díjat.
Az országszerte villanyoszlop-hirdetéseiről ismert, a közterületi reklámpiac egyik meghatározó társasága, az ESMA Reklám Zrt. végét jelenti az a csütörtökön elfogadott törvénymódosítás, amely betiltja az ilyen hirdetési felületeket - írja a Népszava.
Bleuer István, a társaság vezérigazgatója szerint ezzel "lélegeztetőgépre" kerül az 1989-ben spanyol-magyar vegyesvállalatként indult, mintegy 250 embernek munkát adó ESMA, amely több mint tízezer, villanyoszlopon lévő hirdetőfelületét köteles a közlekedési törvény módosítása miatt szeptember 30-ig leszerelni. A vezérigazgató abban bízik, hogy Brüsszel megsemmisítteti a szerinte diszkriminatív szabályozást.
Az állam évi mintegy egymilliárd forint, a cég által eddig fizetett adóbevételről mondhat le. A hirdetések után fizetett közterület-használati díjra sem számíthatnak a jövőben az ökormányzatok: Nyíregyháza mintegy 60 millió, Szombathely 40 millió, Debrecen 31 millió, a budapesti kerületek 5-10 millió forinttól esnek el évente - írja a lap.
hirado
2012.07.14. 11:19