HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Tarlós újraosztaná az iparűzési adót

t: 42

Tarlós újraosztaná az iparűzési adót

Ha a jelenlegi 47 százalék helyett évi 20-30 milliárd forinttal többet kaphatna a főváros, hosszú távra megoldódna a BKV finanszírozása.

Budapesten nem állhat le a közösségi közlekedés, ám a fővárosnak nincs elég pénze, ezért az államnak vagy közvetlenül, vagy forrásteremtési lehetőséggel kell hozzájárulnia a költségekhez; az iparűzési adó újraelosztása lenne a legjobb megoldás - mondta Tarlós István a Népszabadságnak. A főpolgármester úgy számol, ha az ipából a jelenlegi 47 százalék helyett legalább évi 20-30 milliárd forinttal - amennyi a dugódíjból befolyt volna - többet kapna Budapest, akkor hosszú távra megoldódna a BKV finanszírozása.

A felvetésre, hogy a kormány, a honatyák és főként a vidéki városvezetők könnyen juthatnak arra a következtetésre, hogy újra menni fog, amit egyszer már megcsinált a főváros - vagyis, hogy kiseperték a padlást, átütemezték az adósságot, tagi kölcsönt adtak a BKV-nak -, azt válaszolta: ilyen nagyságrendű forrást nem lehet még egyszer kivonni a rendszerből. "Ez egyszeri és megismételhetetlen lépés volt" - jelentette ki.

A közműcégeket sújtó adóról Tarlós azt mondta, ez jelentősen csökkentené a vállalkozások fővárosnak fizetendő osztalékát, így nem sokat nyernének vele, a budapestiek pedig úgy sem ússzák meg a dugódíjat, hiszen az része a 4-es metró uniós támogatási szerződésének. Arról, hogy megkezdődött-e már a puhatolózás az uniónál a dugódíj kiváltásáról, azt mondta: itt közös állami-fővárosi fellépésre van szükség, és már egyeztetett a dugódíj utáni helyzetről Orbán Viktor miniszterelnökkel és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel. "Arra kaptam ígéretet, hogy a főváros és a kormány újra együtt mozog majd, mint a régi szép időkben. A miniszterelnök úrnak ez egy nekem tetsző nyilatkozata volt" - fogalmazott a főpolgármester.

hirado

2012.07.13. 11:07

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek