
Az MSZP szerint nem lesz veszélyben a 4-es metró uniós támogatása, ha nem vezetik be Budapesten a dugódíjat. A Városháza ezt másképp látja.
A 4-es metró uniós támogatási szerződésében valóban nincsen benne a dugódíj. A Brüsszelnek 2009-ben benyújtott fővárosi közlekedésfejlesztési terv viszont már tartalmazza azt, hogy legkésőbb 2013 végéig bevezetik ezt a forgalomszabályozó módszert - ismerte el Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője.
Bár a közlekedésfejlesztési tervek 2009-ben fogadta el az akkor MSZP-SZDSZ-es többség, Horváth Csaba szerint ez nem volt felelőtlenség. Azt mondta: lehet vitatkozni azon, hogy az abban az időszakban kevés vagy sok volt a megvalósított beruházás, de a semmihez képest mindenképpen több volt.
A Városháza szerint korántsem ilyen egyszerű a helyzet. Tarlós István főpolgármester korábban jelezte: a 2009-es vállalás veszélyezteti a támogatást, az Európai Bizottsági határozat ugyanis feltételként külön nevesíti a dugódíjat.
A behajtási díjnak a parlament sem adott zöld utat, emiatt a BKV finanszírozási is veszélybe kerül. A főpolgármester kedden az m1 az Este című műsorában azt mondta, emiatt átgondolná a fővárosi adók szétosztását. Vissza lehet adni a fővárosnak a parkolási díjakat, másként lehet elosztani az iparűzési adót - amelyből a főváros a jelenlegi 47 százaléknál többet is kaphatna - s azt legyen köteles a BKV finanszírozására fordítani - nyilatkozta Tarlós István.
A BKV finanszírozásáról év végéig kell dönteni. Azt viszont még nem tudni, hogy lehet-e a 4-es metró szerződésen módosítani.
hirado
2012.07.12. 11:12