HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Tarlós: vannak a dugódíj helyett más lehetőségek is

t: 84

Tarlós: vannak a dugódíj helyett más lehetőségek is

Tarlós István szerint azzal, hogy a parlament múlt pénteken leszavazta a dugódíjat, veszélybe került a közlekedési vállalat jövő évi működése.

A főpolgármester levélben fordult a kormányhoz, hogy tárgyalják újra a BKV támogatását.

A főpolgármester az m1 Az Este című műsorában azt mondta: egy teljességgel eladósodott és "lepusztult" járműállománnyal rendelkező, alapvető közszolgáltatást biztosító céget kizárólag forrásokból lehet működtetni. Mint mondta, korábban már jelezték, hogy a dugódíj problémákat vethet fel, hiszen a P+ R parkolókat másfél év alatt nem lehetett pótolni, a budapestiek pedig nem jó szívvel viseltetnek a dugódíjjal kapcsolatban. De - mint fogalmazott - vannak más lehetőségek is: a főpolgármester szerint például vissza lehetne adni a fővárosnak a parkolási díjakat, máshogyan el lehetne osztani az iparűzési adót, valamint a főváros kaphatna több támogatást, nem csak a forrás 47 százalékát – hozzátette, kötelezővé lehetne tenni, hogy ezt az összeget a BKV finanszírozására fordítsák.

Elveszhet az uniós támogatás

Kiderült, hogy évekkel ezelőtt a 4-es metró uniós támogatásának kötelező feltételeként elfogadták a dugódíjat, azonban a jelenlegi állás szerint nem lesz dugódíj. Van tehát egy kötelező vállalása az országnak, ám dugódíj hiányában elveszhet az uniós támogatás – emelte ki Tarlós István, hozzátéve, hogy szerinte a kormány-főváros megállapodásban ezt a tételt be kell helyettesíteni.
Tarlós István úgy vélte: e korábbi, 180 milliárd forintos vállalás megfelelő törvényi alap híján felelőtlen döntés volt.

Mint kiemelte, a dugódíjat helyettesítő megoldások közül számára az iparűzési adó áthangolása látszik a legalkalmasabb döntésnek, hiszen ez nem érintené negatívan a lakosságot, sem a vállalkozói szférát – fogalmazott a főpolgármester.

Tarlós István a Siemens vezetőivel tárgyal a 4-es metróról szerdán - ezzel kapcsolatban elmondta: a megbeszélés egy helyzetfelmérő tárgyalás lesz.

Kötöttek egy szerződést az Alstommal, melyben a céget kiengedték a késedelmes teljesítés következményei alól. Ezzel párhuzamosan kötöttek ez szerződést a Siemens-szel, ahol a késedelmes szállításból eredő kárigényt a város magára vállalta. Az Alstom nagyon sokat késett a szerelvények szállításával - körülbelül 4 évet -, ezért nehéz lesz megegyezni a Siemens-szel, hiszen a munkája döntő többségét csak az Altom-szerelvények birtokában tudja elvégezni – fogalmazott Tarlós István.

Mint mondta, 2010 őszén egy olyan szerződéssel álltak szemben, melyben többek között az állt, hogy ha nem sikerül megszerezni a típusengedélyt, akkor ez vis majornak számít és nem róható fel a szállítónak; 10 százalékban maximálták továbbá a kötbéreket. Ezt sikerült sokkal kedvezőbb formában kármentéssel újra hatályba helyezni, ennek eredményeképpen a szerelvények sorozatba fognak érkezni, szeptembertől üzembe fogják helyezni – emelte ki.

Hozzátette: összesen 22 szerelvényt várnak a 2-es metró szakaszába, és folytatódnak is a tárgyalások, hiszen a 4-es metró vonallal kapcsolatban még kötbérviták vannak az Alstommal. Tarlós István úgy fogalmazott: nehéz lesz a vitát úgy rendezi, hogy meg tudják kerülni a pert.

Ha perre kerülne sor, az olyan hosszú időt venne igénybe, hogy annak nemcsak politikai, de anyagi következményei is lennének - fogalmazott Tarlós István.

hirado

2012.07.11. 10:36

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek