
Minél több BKV-s hajó jár a Dunán, annál nagyobb az üzemeltetés vesztesége, ennek ellenére a Budapesti Közlekedési Központ fejlesztéseket tervez.
Az első napok tapasztalatai alapján átalakítják a BKV-hajók menetrendjét, amit várhatóan másfél héten belül kihirdetnek – mondta a 180 percben Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója.
A szolgáltatás indulása után kisebb késések előfordultak, aminek alapvetően két oka volt. Az egyik, hogy a vártnál nagyobb volt az érdeklődés a hajójáratok iránt, a járműveknek pedig a nagy utasforgalom miatt sok időt kellett eltöltenie az állomásokon. Sok mindenre számított a BKK, de ekkora érdeklődésre az első napokban nem – fogalmazott Vitézy Dávid. A késések másik oka az volt, hogy a BKV hajóparkja nem egységes műszaki színvonalú, lényeges sebesség különbség van a járművek között.
A BKK megpróbálja a menetrendet úgy átalakítani, hogy a késések kiküszöbölhetők legyenek – tette hozzá a BKK vezérigazgatója, aki azt is közölte, mivel meglepően nagy érdeklődés mutatkozott az új szolgáltatás iránt az első héten, ezért további hajókat is forgalomba állítanak majd. A következő napokban egy 1890-es években készült hajó, a Hófehérke is csatlakozik a járatokhoz. A további jelentős fejlesztésekhez, a flotta megújításához azonban milliárdos nagyságrendű forrás szükséges, amelyeket Vitézy Dávid reményei szerint uniós pályázatok révén lehet majd megteremteni.
A fővárosi tömegközlekedést irányító szervezet tisztségviselője azt is elmondta, a járatok üzemeltetése évente 200 milliós veszteséggel jár, mivel hétköznap a bérleteket is elfogadják a hajókon, nem kell külön fizetni a dunai utazásért. Ha a járatok sűrűbbé válnak, akkor a veszteség összege is nőni fog – tette hozzá Vitézy Dávid a Kossuth Rádió műsorában.
hirado
2012.07.07. 09:44