
A főpolgármester szavai szerint abban az esetben, ha lesz dugódíj és hídpénz, egy egészen kis körzetet, a Hungária gyűrűnél szűkebbet jelölnek ki.
A főpolgármester közlése szerint még dolgoznak a szakemberek a dugódíj, illetve a hídpénz bevezetésének részletein, nem dőlt el, mekkora legyen a gyűrű átmérője és mennyit kellene fizetni.
Tarlós István a tv2 Mokka című műsorában kedd reggel azt mondta: "hangulatkeltés van, döntés nincs, keressük a lehetőségeket". Szavai szerint, ha lesz dugódíj és hídpénz, akkor egy egészen kis körzetet határoznak meg, vagyis a Hungária gyűrűnél szűkebbet. Jelezte, így alaptalan lesz a külső kerületek azon félelme, hogy náluk összpontosul a belső városrészek tehermentesítéséből adódó parkolási igény.
A főpolgármester ismertetése alapján az úgynevezett hídvám úgy működne, ahogy évtizedekkel ezelőtt New Yorkban kitalálták, s ma is működik a 20 milliós városban. A díj mértékéről szólva hangsúlyozta: egyszer azt mondta, hogy a magasabb változatban 400 és 500 forint között kellene fizetni, amit "a sajtó azóta következetesen 500-nak interpretál", de erről egyelőre nincs semmilyen döntés. Hozzátette, ésszerűbb lenne a dugódíjat akkor bevezetni, ha kiépül minden P+R parkoló, hiszen 20 év alatt egyetlenegy fizetős épült.
"Nem arról van szó, hogy bárki sarcot vetne ki: ha nem üres kasszával lenne itt a város, és az állam nem akarna kivonulni a finanszírozásból, akkor nem lenne probléma, de a BKV működési költsége évente 130-140 milliárd forint" - érvelt Tarlós István.
Tarlós István kedden a Népszavának is nyilatkozott
Az ország adottságai miatt Budapest szerepe súlyos következmények nélkül nem degradálható, és az is degradálás, ha a főváros 23 részre esik szét - mondta a Népszavának a főpolgármester. A lap keddi számában megjelent interjúban a főpolgármester kijelentette: aligha vállalná újra a tisztséget, ha nem közvetlen választással töltenék be a posztot.
"A budapestieknek 1994-ben megadták a közvetlen főpolgármester-választás lehetőségét, ezt 20 év után nagyon rossz üzenet lenne visszavenni... Ha ezek után olyan vezetője lenne a mintegy kétmilliós városnak, akit 18-20 ember választott, az illető legitimitása majdnem nulla lenne" - mondta. Tarlós hangsúlyozta, hogy a kormány és a miniszterelnök végül még soha nem hagyta cserben. Viszont másképp képzelik el a közigazgatás új rendszerét, amit ő a sajátos parlamenti viszonyokkal magyaráz. "Én a centralizáltabb működés híve vagyok" - jelentette ki.
Szerinte ez az érdeke a Fidesznek is, mert a választók többsége nem a kerületi ügyek, hanem annak alapján dönt, hogy milyen a tömegközlekedés, a közbiztonság és a közszolgáltatás. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a vízművek új vezérigazgatója június 30-ától valószínűleg Haranghy Csaba lesz(2002 és 2008 között már betöltötte ezt a posztot) . Cáfolta, hogy ez ügyben bárki nyomást gyakorolt volna rá, és hogy Simicska Lajos összeveszett volna vele a vízművek vezérigazgatójának kinevezésén. A kérdésre, hogy ismeri-e Simicska Lajost, azt felelte: "Ismerem. Találkoztam, beszéltem vele, talán 3-4 hónappal ezelőtt is. Biztos nem fogják elhinni, de a nagypolitikáról, az időjárásról és a család intézményéről váltottunk szót, semmi egyébről."
hirado
2012.06.19. 11:28