
Ma délután adják át az M5-ös autópálya 45,4 kilométeres, Szeged és Kiskunfélegyháza közötti szakaszát. Az eseményen ott lesz Gyurcsány Ferenc miniszterelnök, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, valamint Olivier Bonnin, az Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. (AKA) vezérigazgatója.
A beruházás alapkövét 2004. április 6-án helyezték el, a kivitelezési munkálatokat a fővállalkozóként az M5 Construction Group végezte.
A 45,4 kilométeres új szakaszon négy csomópont, három pihenőhely és harminckét híd épült, a munkálatok során 1 millió 235 ezer négyzetméter burkolat készült el, és több mint 4,6 millió köbméter földet mozgattak meg.
Az autópálya befejező, Szeged és a röszkei határátkelőhely közötti 14,7 kilométeres szakaszának kivitelezése a tervek szerint 2006. március 31-ig fejeződik be, itt három csomópont, egy pihenőhely és tizenhárom híd épül.
A 2004. szeptember 21-én módosított koncessziós szerződés és az azóta lefolytatott tárgyalások eredményeként a magyar állam 2006. március 31-től - a még hiányzó Szeged-Röszke szakasz megépítése után - 2030-ig évente, inflációval indexált 6,82 milliárd forint, illetve 81,65 millió euró, továbbá fix 0,1 millió euró rendelkezésre állási díjat köteles fizetni az AKA Rt.-nek, az M5-ös teljes Budapest-Röszke szakaszára.
hirado
2005.12.10. 10:05