
Az eladás értékben 6 százalékkal nőtt, mennyiségben stabil maradt a december-márciusi időszakban az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
A Nielsen piackutató által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport négyhavi forgalma mintegy 450 milliárd forint volt.
A felmérés szerint a legkeresettebb élelmiszerek közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt egyebek közt a sör, a sajt, a tejföl, a margarin és a praliné bolti eladása. Az értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen például a kávé, a margarin, a táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmában.
A különféle bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója: élelmiszerből részarányuk értékben 2 százalékponttal, 35 százalékra emelkedett. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrészesedése, 31, illetve 17 százalékra.
Az ország régióit vizsgálva a felmérés megállapítja, hogy a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az élelmiszer-eladások az átlagosnál kisebb mértékben, 3 százalékkal emelkedtek, míg az ország többi régiójában az átlagos 6 százaléknál nagyobb mértékben, 7-8 százalékkal nőtt az üzletek bevétele élelmiszerből.
hirado
2012.04.28. 09:23