
A gép a vasúti alépítményt úgy építi át, hogy a vágányt nem bontja el, azaz a levegőben megtartott sínek alatt végez munkát.
Jelenleg Bartapusztánál dolgozik a különleges, 1100 méter hosszú vasútépítő-gép, amely a maga nemében a legnagyobb ilyen szerkezet a világon.
Dudás István, Swietelsky Vasúttechnika Kft. projektvezetője kifejtette: a gép a vasúti alépítményt úgy építi át, hogy a vágányt nem bontja el, azaz a levegőben megtartott sínek alatt végez munkát. Három év múlva akár 160 kilométer/órás sebességgel is közeledhetnek a vonatok Szajol és Püspökladány között.
Az Új Széchenyi Terv keretében megkezdődött a vasútvonal felújítása. A két vágány egyikét jó ideig egy több száz méteren kígyózó munkagép foglalja el, amely méterről méterre cseréli ki a pálya alapját.
Három szakaszban bruttó 161 milliárd forintos uniós támogatással újítják fel a Szajol-Püspökladány közötti vasútvonal mintegy 70 kilométer hosszú szakaszát. Az első ütem pályaépítési munkálatai már megkezdődtek.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója a Kossuth Rádiónak elmondta: megújul a vágányhálózat, bizonyos pályaudvarok, villanyvezetékek.
A beruházás során megújul a karcagi és a püspökladányi vasútállomás, valamint egy sor vasúti átjárót építenek át.
hirado
2012.03.24. 11:15