
Az új személyszállítási törvény tervezete eredetileg azt tartalmazta, hogy júliustól a dolgozók távolsági és helyi bérletét is állnia kell a cégeknek.
Várhatóan mégsem kell a cégeknek ugyanolyan mértékben támogatniuk a helyben munkába járók utazását, mint az ingázókét. Eddig csak a távolsági bérlet 86 százalékát fizették a munkáltatók, de a személyszállítási törvény parlamenthez benyújtott javaslatában az szerepel, hogy a munkaadóknak a helyi tömegközlekedési bérlet árának nagy részét is át kell vállalniuk.
A munkaadók azonnal tiltakoztak, a javaslat keddi vitájában a Fidesz vezérszónoka azt mondta: az elképzelés jó, mert az eddiginél többen ülnének buszra vagy villamosra, de a költségtérítést így, ebben a formában nem vezetik be, mert nem akarják terhelni a cégeket. További egyeztetések várhatók, mert az elv jó, de nem biztos, hogy most a legalkalmasabb bevezetni - mondta a Duna Tv Híradójának Manninger Jenő, a Fidesz országyűlési képviselője.
A szocialisták szerint a módosítás évente több milliós pluszkiadást jelenthet a cégeknek, így nem támogatják azt. A kormányzat az üzleti szférára terheli a MÁV, a Volán és a BKV finanszírozásával kapcsolatos költségeket - jegyezte Tóth Csaba MSZP-s képviselő.
A Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára a híradónak azt mondta: ők is tárgyalnának a kormánnyal, de szerinte a munkaadók semekkora részt nem tudnak átvállalni a helyi bérletek árából. Nagy veszélybe kerülnek azok a munkavállalók, akik eddig helyközi közlekedéssel jártak be dolgozni, mert ez a drágább, ezért a munkáltató ezt szünteti meg előbb - jegyezte meg Dávid Ferenc, a szövetség főtitkára.
A törvény vitáját a jövő héten folytatják az Országgyűlésben, döntés tavasszal várható.
hirado
2012.03.07. 10:31