HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > ÜZLET > Feláras alvállalkozók a Volánnál?

t: 131

Feláras alvállalkozók a Volánnál?

Egy szakértői vizsgálat szerint a szerződésbe foglalt díjakon felüli kifizetések miatt nem érte meg a cégnek alvállalkozókkal üzemeltetni a járatait.

A társasági érdekek ellenében adott megbízásokat számos esetben a Volánbusz Zrt. korábbi vezetése alvállalkozóknak 2002 és 2010 között - derül ki egy a Magyar Hírlap birtokába került, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. megbízásából készült vizsgálóbizottsági jelentésből.

A napilap szombati számában megjelent cikk ismerteti, hogy jelentős kifizetések áramlottak alvállalkozókhoz a Volánbusz Zrt.-től a szerződésben megállapított díjakon felül a 2002-2010 közötti időszakban. Mindez a társaságon kívüli érdekeket szolgálta.

A jelentés szerint a bizottság számára eljuttatott kimutatásból az derül ki, hogy a Volánbusz 2009-ben és 2010-ben 560 millió forintot szakmai indok nélkül fizetett ki alvállalkozóknak. A Volánbusz a jelentés szerint két címen fizetett indokolatlanul. Egyrészt üzemanyag-árváltozásból adódó kompenzációként, másrészt a devizaárfolyam-változásból adódó járműköltségek miatt, ami a megbízó - azaz a Volánbusz - számára hátrányos volt. A társaság ugyanis éppen azért adott külsős autóbuszos cégeknek megbízást, mert az általa kimutatott fajlagos kilométerköltségeknél az alvállalkozók alacsonyabb költségszinten vállalták el a meghirdetett feladatokat. Így viszont a Volánbusz által készített kimutatás szerint 2010-ben hiába értek el 272 millió forint költségmegtakarítást az alvállalkozók alkalmazásával, a pénz más csatornákon folyt ki a cégtől. Ezt megelőzően viszont, 2006 és 2009 között, nem volt kimutatható a költségmegtakarítás.

Ebben az időszakban, 2002 és 2010 között, Pekli Ferenc volt a Volánbusz vezérigazgatója. A jelentés szerint a kialakult helyzetért a tulajdonos, azaz az akkori állami vezetés is elmarasztalható.

Amennyiben ugyanis hozzásegíti a társaságot - teljesítve tulajdonosi eszközpótlási kötelezettségét - új buszok vásárlásához, azaz a járműpark fiatalításához, akkor nincs szükség alvállalkozó bevonására. Az alvállalkozók új vagy az átlagosnál jobb minőségű autóbuszokkal bonyolítják le a forgalmat, hozzájárulva ezzel az autóbuszpark fiatalításához - ismerteti a Magyar Hírlap.

hirado

2012.02.11. 12:36

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek