HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AKTUÁLIS > Fagy és hó: fokozott készültség a közúton, vasúton

t: 115

Fagy és hó: fokozott készültség a közúton, vasúton

Fokozott a készültség a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nél a várható lehűlés miatt. A MÁV is készül az érkező hóra.

A járműveket felkészítették az utak sózására és a hó eltakarítására, a veszélyes útszakaszokra pedig a hófúvások ellen védőeszközöket, hófogórácsokat és hálókat helyeztek ki - közölte a társaság kedden az MTI-vel.

A társaság a napokban újra ellenőrzi járműparkját, áttekinti a teendőket, és munkatársait is felkészíti a várható rendkívüli feladatok lehető leghatékonyabban történő ellátására - áll a közleményben.

Mint írták, szükség esetén országosan is elrendelik a négyes skálán a harmadik készültségi fokozatot, hogy még hatékonyabban végezhessék el a feladatokat, s így az utak minél hamarabb járhatóvá váljanak.

A síkosságmentesítést és a hóeltakarítást a zrt. alapvetően a saját gépeivel végzi. Ezek közül 474 úgynevezett eszközhordozó, ezekre hóekét, sószórót vagy hómaró adaptereket is lehet rögzíteni. Ezen kívül 161 rakodógépet és 110 hómarót tudnak bevetni, és 153 úgynevezett célgépet bérelnek a téli szezonban. Ha ez nem lenne elég, akkor további szerződéses vállalkozókat is be tudnak vonni a munkálatokba, ez országosan mintegy 300 pluszgépet jelenthet.

A társaság a síkosság megszüntetésére 130 ezer tonna sót tárolt, ennek nagy része még rendelkezésre áll.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket, hogy a téli útviszonyok között különös körültekintéssel és megfelelően megválasztott sebességgel közlekedjenek, a társaság járműveit megfelelő körültekintéssel közelítsék meg, s kizárólag műszakilag jól felkészített és téli gumikkal ellátott járművekkel keljenek útra.

Az útviszonyokról és a közlekedési helyzetről az érdeklődők a cég megyei diszpécserszolgálatain kívül a társaság Útinform osztályától (www.kozut.hu) kaphatnak információkat.

A MÁV is készül

A MÁV-csoport felkészült a téli zord időjárásra a fennakadások elkerülése, a vasúti pálya szabadon tartása érdekében - közölte Szarka László, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére kedden.

Tájékoztatása szerint kiemelten figyelik a vonatok fűtési és világítási berendezéseinek működőképességét, az ablakok zárhatóságát, hogy a hideg időjárás ne okozzon problémát a személyszállító szerelvényeken. A kiindulási állomáson a vonatokat - az időjárástól függően - akár 120-180 perces előfűtés után indítják.

Szarka László elmondta: a vonatokat elektromos energiával fűtik, az újabb típusú kocsikban lehetőség van a hőmérséklet szabályozására is, amelyet kizárólag a vonatkísérő személyzet végezhet. Azt tanácsolják az utasoknak, ha nem érzik megfelelőnek egy kocsi belső hőmérsékletét, forduljanak a jegyvizsgálóhoz, aki a lehetőségeihez mérten intézkedik a komfortos utazás érdekében.

A MÁV munkatársai még a téli időjárás beállta előtt elvégezték a pálya menti váltóállító művek alépítményeinek a tisztítását, ellenőrizték a hidraulikus és a villamos váltók állítóműveit. Felmérték a hóakadályok elhárításához szükséges szerszámok, eszközök, készletek állapotát és a rendelkezésre álló mennyiséget - mutatott rá a kommunikációs igazgató.

Kifejtette: a vasúttársaság szakemberei átvizsgálták a hófúvás által veszélyeztetett szakaszokon a hordozható hófogó táblákat, az esetleges hiányosságokat pótolták, és a táblákat a rendeltetésszerű helyükre szállították, hogy azokat azonnal használni lehessen szükség esetén.

A kijelölt állomásokon a váltók fagymentesítéséhez szükséges anyagok, valamint az azok felhordásához szükséges eszközök rendelkezésre állnak, folyamatosan ellenőrzik a hálózaton található 1.450 villamos és 131 gázüzemű váltófűtő-berendezést, a központi állítású váltókat. Ha az időjárási helyzet azt megkívánja, hálózati szintű téli forgalmi ügyeleti beosztás lép életbe, és ha kell, 830 fő külső munkaerő bevonására van lehetőség - tájékoztatott a kommunikációs igazgató.

A MÁV a hidegre fordult időjárást folyamatosan figyelemmel kíséri, a pályavasút munkatársai felvették a kapcsolatot a külső kivitelezőkkel, továbbá a hibamentes működés érdekében a váltófűtőket soron kívül ismételten ellenőrizték. A felsővezeték-rendszer hosszláncainak és feszítőinek soron kívüli felülvizsgálatát és szükség szerinti újraszabályozását végzik a kollégák, hogy minimalizálják a rendkívüli hideg miatti felsővezeték-szakadásokat - közölte Szarka László, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója.

hirado

2012.02.01. 11:02

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek