HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AKTUÁLIS > Nő a kereslet a drágább órák iránt

t: 340

Nő a kereslet a drágább órák iránt

Az órapiac stagnálása mellett a kereslet a drágább órák irányába tolódott el. A középáras kategória forgalma csökken, míg a csúcs- és a kezdőár-kategória piaca bővül - mondta Lichtenberger Irén az MTI-nek.

A Seiko magyarországi forgalmazójának ügyvezetője a trendekről szólva elmondta, hosszú távon a márkás órák meg fogják őrizni piacukat, az olcsóbb órák közül pedig a divat kategória térnyerése várható.

Az 1980-as évek végén liberalizálták az óraforgalmazást, vagyis az addigi 1-2 állami importőr helyett magánkereskedők kezdtek az órák behozatalával foglalkozni. A Seiko 1992-ben az első volt a nagy márkák közül, amely kizárólagos forgalmazói jogot adott egy magyar cégnek, a TMC Kft.-nek. Azóta a legtöbb nagy márkának van hivatalos magyarországi forgalmazója.

Lichtenberger Irén kitért arra, hogy a Seiko általuk forgalmazott három különböző márkája különböző árkategóriákat takar. A 20.000 forintos árig terjedő kezdő árkategória forgalma az utóbbi három évben megduplázódott, és a 150.000 forint feletti, csúcskategóriás órák forgalma is növekedett. Hozzáfűzte: míg az olcsóbb óráknál a darabszámos értékesítés növekszik, addig a drágább kategóriákban az eladási érték nő a darabszámos csökkenés mellett.

A társaság ügyvezetője elmondta, egy európai uniós felmérés szerint az óramárkák ismertségi sorrendjében a Rolex vezet, a második a Swatch, a harmadik az Omega, és a negyedik a Seiko, míg a kedveltséget tekintve Swatch, Seiko, és Omega a sorrend.

Lichtenberger Irén az MTI kérdésére közölte, hogy országos lefedettségben közel 200 kiskereskedővel állnak kapcsolatban. Hozzátette: a drága órákat továbbra is főképp Budapesten értékesítik, de a nagyvárosokban is egyre inkább mernek az emberek helyben vásárolni.

Az ügyvezető tájékoztatott arról, hogy a magyarországi órakereskedelem nagyságáról nincs statisztika, de a régi, monopol helyzetben lévő vállalati adatok aktualizálása alapján, szakmai becslés szerint a márkás órák piaca 100-150 ezer darab, míg az olcsó, sokszor névtelen óráké mintegy 1 millió darab évenként.

Kitért arra, hogy Magyarországon hamisóra-gyártás nincs, de hamis órák időről időre megjelennek a piacon.

Régebben Magyarországon átlagban 10-15 évenként vásároltak órát az emberek, akkor is csak jeles alkalmakkor. Ma már sokan megengedhetik maguknak, hogy gyakrabban cseréljenek órát, és egy embernek akár több órája is van különböző alkalmakra. Az ajándékozási szokás ma csak a márkás óráknál maradt meg. Az óra eredeti szerepe lassan másodlagossá vált, és inkább divat-kiegészítőként funkcionál.

hirado

2005.11.12. 08:24

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek