
Keserű szájízzel vette tudomásul a Magyar Édességgyártók Szövetsége a népegészségügyi adót, miközben a válság hatása az édességpiacon is jelentkezik. A desszertek iránti kereslet például a válság kitörése óta egyötödével csökkent. Sánta Sándor a szövetség elnöke a Kossuth Rádiónak elmondta: az új adóforma érezhető drágulást, 10-20 százalékos áremelkedést jelent.
Azt még nem tudják megjósolni, hogy az idei karácsonyi szezonra milyen hatással lesz az áremelkedés és a válság együttesen. Tavaly stabil maradt a kereslet, ráadásul a fogyasztók egyre inkább a minőséget keresik – folytatta.
A hungarikumnak számító szaloncukorra évente majdnem ötmilliárd forintot költünk. Nagyjából 4 ezer tonnát aggatunk a karácsonyfákra, és a gyerekek csizmája változatlanul tele van a csokimikulással minden szezonban. Tavaly ez több mint 1,3 milliárd forintot tett ki.
Pintér Erika, a Trend International Piackutató Kft. vezetője szerint finoman bár, de az előzetes felmérések is mutatják a kedvezőtlen változást. Minden negyedik elkötelezett fogyasztó, és minden második átlagfogyasztó kevesebbet szándékozik vásárolni idén, ugyanakkor még az árakra érzékenyebb vásárlók is - ha csak lehet - a minőséget keresik.
hirado
2011.11.18. 12:21