
Október 28-án jelentették be Stockholmban, hogy november 15-ig érvényes vételi szándéknyilatkozatot tett egy kínai autógyártó és egy ugyancsak kínai autókereskedő cég a Saab megvásárlására. Az üzlet nyélbeütéséhez az érintett hatóságok jóváhagyásán kívül szükség volt a General Motors beleegyezésére, korábbi tulajdonosként ugyanis a GM rendelkezik számos Saab-modell, a jelenlegi 9-3-as, a 9-5-ös és a 9-4X szabadalmi jogával.
Most azonban bekövetkezett az, amitől eddig tartottak: a GM nem akarja átadni a tervrajzokat, arra hivatkozva, hogy ez nem egyezik a tulajdonosok érdekeivel. Nem volt könnyű a döntés, de megváltoztathatatlan – jelentette ki James Cain a GM szóvivője sajtó-kommünikéjében.
A General Motors attól fél – vélik svéd kommentátorok –, hogy a kínaiak ellopják azt a technológiát, amely a Saabban van. Amikor a GM volt a Saab tulajdonosa, a svéd gyár technikusainak különleges lehetőségei adódtak az amerikai cégbe bepillantani. Pontosan ezért nem adták el a Saabot annak idején a kínaiaknak, amikor ők voltak a fő tulajdonosok.
Svédországban a trollhättani gyár munkásainak alig egy hetük volt, hogy fellélegezzenek, mert nyár óta nem kaptak rendszeresen fizetést, emiatt csődeljárást is kezdeményeztek munkaadójuk ellen. A Pang Da és a Youngman szándéknyilatkozatával azonban visszavonták a csődeljárási kezdeményezést abban reménykedve, hogy kínai pénzzel végre rendesen beindul a termelés.
Most azonban újra a kályhától kell elindulni, a gyár rekonstrukcióját vezető ember ismét színre lép, mint ahogy Victor Muller, korábbi főtulajdonos is. A hétfő este robbant bombát a mai nap folyamán próbálják majd hatástalanítani, kedden ugyanis ismét tárgyalóasztalhoz ülnek a kínai és a svéd szakemberek.
hirado
2011.11.08. 10:29