
Jövő ilyenkor már a magyarországi McDonalds-termékek csomagolásáról is leolvasható lesz, hogy az áru pontosan miből készült, és mennyi kalóriát tartalmaz. Az okos címkéket a fogyasztóvédők az Egyesült Államokban már kikényszerítették, jövőre pedig Európában is bevezetik.
A kalóriatábla februárban, Olaszországban debütál majd, a torinói olimpiához igazodva, hozzánk pedig várhatóan szeptemberben érkezik el. Akkortól mindannyian láthatjuk majd például, hogy egy sajtburgerrel 1240 kilokalóriát fogyasztunk el, kettővel pedig gyakorlatilag már teljesítettük is a napi adagunkat, hiszen egy átlagos súlyú felnőtt napi igénye 2000-2500 kilokalória.
A Magyar Hírlap által megkérdezett hazai gyorséttermek szerint a magyar fogyasztókat az adatok nem igazán fogják érdekelni, azok ugyanis már most is könnyen begyűjthetők lennének, mégsem kíváncsi rájuk senki. Az uniós csatlakozás óta egyébként a hagyományos éttermeknek is pontosan kellene tudni tájékoztatniuk vendégeiket az ételek összetételéről és elkészítési módjáról, az más kérdés, hogy a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség által tavaly ellenőrzött 4419 vendéglátó-ipari egység közül mindössze kettőnek volt ilyen szabályosan kitöltött gyártmánylapja
hirado
2005.10.28. 11:16