
Valószínűleg bezár az az érdi óvoda, amelynek területéről vita van az önkormányzat és a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt között. A telken menne ugyanis keresztül a Budapest-Székesfehérvár közötti, 120 milliárd forint uniós támogatással létrejövő vasút új nyomvonala. Az önkormányzat szerint viszont nem elég a pénz, amit cserébe ajánlanak, azt mondják: ennyiért nem tudnak máshol óvodát kialakítani.
Hat méterrel lenne kisebb a Harkály utcai óvoda udvara, ennyit venne el a vasúti töltés a területből – mondta Segesdi János, Érd alpolgármestere, aki szerint a 61 millió forintos kisajátítási összeg törvényes ugyan, de ebből nem tudnak egy uniós elvárásoknak megfelelő új óvodát építeni.
Hozátette, ez az összeg nem elég arra, hogy az önkormányzat egy új 80 férőhelyes óvodát alakítson ki. Amennyiben kormányzattól vagy a vasútfejlesztést végrehajtó beruházótól nem kapnak segítséget, akkor az önkormányzat kénytelen lesz bezárni az óvodát.
2009-ben a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő még azt jelezte, hogy 111 millió forintért vásárolnák ki az ingatlant, amit az érdi városvezetés nem fogadott el. 184 milliót kértek az óvodáért, amiről akkor meg is egyeztek, de erről nem készült szerződés. A vita után a közigazgatási hivatal becsülte fel az ingatlant, így lett 61 millió forintos az összeg.
A NIF egy év haladékot adott az óvodának és az önkormányzatnak arra, hogy megoldást találjanak a helyzetre. Ez idő alatt egyelőre csak a töltés kialakítását kezdenék el. Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője elmondta, mindenképpen be kell fejezniük a munkát a kijelölt időre, mert egyébként veszélybe kerülne a több tízmilliárd forintos európai uniós támogatás.
Az óvoda környékén lakók sem örülnek az építkezésnek. Úgy gondolják, borzasztó körülményekre számíthatnak, nem tudnak majd pihenni, aludni.
Ha megépül a Budapest és Székesfehérvár közötti új, második sínpálya, akkor 10-15 percenként járnak majd a vonatok. Igaz, zajfogó falat is építenének az érdi szakaszon.
hirado
2011.06.29. 10:37