
Újjászervezték érdekvédelmi szövetségüket a taxisok, mert, mint mondják 15-20 éves problémákkal néz szembe a szakma. Indítványukat eljuttatták a főváros vezetőihez is. Alapvető gond a tarifákkal van, hiszen ma hatósági ár van érvényben, az önkormányzat meghatározta 240-336 forint fölé senki sem mehet - mondta Fárbás Tibor, a Taxi Gépjárművezetők Független Szakszervezetének alelnök-szóvivője a Ma reggelben.
A jelenlegi ártörvényben megfogalmazottak szerint az önkormányzatnak három lehetősége van: - nem szabályozza a taxik tarifáit, hatóságilag maximált tarifát vezet be (15 éve ez a helyzet, mely nem hozta meg a várt eredményt), illetve hatóságilag rögzített árat vezet be (ez a fix tarifa).
A szóvivő a Ma reggelben azt mondta, hogy 305 forint környékén lenne az a kilométerenként díj, amit elfogadhatónak tartanának.
A taxisok szeretnék ezen kívül még azt is, ha a városban közlekedő járművek számát is meghatároznák, de ezt az Alkotmánybíróság nem engedi. Ám van más megoldás. A nemzetközi tapasztalatok alapján a szabályozott piacokon 1000 lakosra 2 taxi jut. Hasonló rendszer működik például Bukarestben, ott ezer főre engedélyeznek 1 taxit.
Budapesten kettőt javasolnak a szakszervezetek, így 4-4500 autó várná az utasokat és ennyien hatékonyan tudnának dolgozni a taxisok érdekvédelmi szövetségének vezetője szerint.
hirado
2011.06.06. 11:42