HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AKTUÁLIS > Így járnak majd a metrók hétfőtől

t: 297

Így járnak majd a metrók hétfőtől

A piros, vagyis a 2-es vonalon csúcsidőben a 2 perc 20 másodperces követési idő 2 perc 30 másodpercre, a kék, 3-as vonalon 2 perc 30 másodperces követési idő pedig 2 perc 45 másodpercre nő.

A főpolgármester elmondta, a kocsik kivonásából a budapestiek talán még keveset fognak észlelni, de ha ennél jelentősebben ritkulna a járatok száma, az már nagyon komoly problémát jelentene. Hangsúlyozta: akkor a peronokon olyan tömeg várakozna, ami miatt "a potenciális balesetveszély kockázatát" már nem lehetne vállalni. Mint fogalmazott, szélsőséges esetben el lehet oda jutni, hogy akár csúcsidőben le kell zárni a metrót - ennek a valószínűsége nem túl nagy, de elméletileg nem kizárt. Ez - tette hozzá - közlekedési káoszt idézne elő a városban.

Tarlós István arra hívta fel a figyelmet, hogy az említett kocsikat 5-13 éve ki kellett volna vonni a forgalomból. Mint mondta, lelkiismeretlenségnek és felháborítónak tartja, hogy bár a korábbi városvezetés tisztában volt a helyzettel, mégsem tett lépéseket. "Nem tudom, hogy tudtak a (korábbi) döntéshozók tíz évig nyugodtan aludni" - tette hozzá.

Szólt arról is: Kocsis István BKV-vezérigazgató arról tájékoztatta őt, hogy az előző ciklus utolsó két évében folyamatosan felhívta a figyelmet a helyzetre, de semmilyen segítséget vagy támogatást nem kapott. Az MTI-nek arra a kérdésére, hogy a történtek felgyorsíthatják-e a metróbeszerzést, egy esetleges pályázat kiírását, Tarlós István azt mondta, "elméletileg és praktikusan gondolkodva felgyorsíthatja, igen".

Tarlós István elgondolkodtatónak mondta a HÉV-szerelvények állapotát is. Utalt arra, hogy jelenleg 47 éves szerelvények is futnak síneken. Közölte, ezért jelentést kért a BKV vezérigazgatójától a metrókocsik és a HÉV-szerelvények állapotáról. Jelezte: azt is vizsgálják, hogy a karbantartásuk megfelelő volt-e az elmúlt években.

Az oroszok is a leállítást javasolták

A főpolgármester szerint még az orosz gyártó is kockázatosnak tartja a 30 év feletti kocsik közlekedtetését. Tarlós István szerint a metrótűzesetek miatt keresték meg a kocsikat korábban gyártó orosz céget, ahonnan azt a tájékoztatást kapták, hogy a harminc év feletti kocsik közlekedtetése biztonsági kockázatot jelent.

Hangsúlyozta: öt 43 éves, és harmincnyolc 41 éves kocsi közlekedik jelenleg a vonalakon; ezek kivonásáról döntöttek.

hirado

2011.05.21. 11:14

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek