
Jégre vitte egy ciprusi cég magyar vállalkozása a MÁV Gépészet Zrt.-t - írja a Népszabadság.
A lap szerint a társaság 35 személygépkocsit szállító vagon teljes felújításáról állapodott meg 2008 decemberében a Dunavagon Kft.-vel. A vasúttársaságnál azonban senkinek nem szúrt szemet, hogy a régi partnernek számító Dunavagon tulajdonosi háttere megváltozott, a cégbírósági bejegyzésének tanúsága szerint valójában egy Nicosiában bejegyzett offshore cég magyar leányvállalatának nyújtottak kezet.
Az első problémákkal a járműjavító 2009-ben szembesült. Miközben az autószállítók felújítása a terv szerint haladt, a Dunavagon nem teljesítette vállalásait, majd jelezte, hogy nem tud fizetni. A MÁV Gépészet leállította a vagonok felújítását, de hiába kérte a már elvégzett munkákról kiállított, összesen mintegy százmillió forintnyi számla rendezését, ezért jelzálogjogot jegyeztetett be a járművekre, csakhogy ezzel megakadályozta azt is, hogy tulajdonosuk azon túladjon, és pénzhez jusson.
Jogászok a MÁV Gépészetet óvták a pereskedéstől, mondván, az akár 8-10 évig is eltarthat, és nem biztos, hogy lesz értelme benyújtani a végén egy kártérítési számlát. Így a társaság a pereskedés helyett inkább megegyezett megrendelőjével. E szerint a járműjavító a Dunavagon tartozásáért cserébe megkapta a 35 autószállító tulajdonjogát. Csakhogy egyelőre nem tudnak mit kezdeni azokkal.
Remélik, hogy a vagonok végül jók lesznek valamire. Például arra, hogy a magyarországi autógyártók szállításaihoz bérbe adják őket.
hirado
2011.05.10. 10:41