
A Margit-híd kivitelezője és a megrendelő főváros arról tárgyal, hogy nyár végén, szeptember elején adják át véglegesen a hidat - számol be a Napi Gazdaság.
A lap emlékeztetett: az eredeti ütemterv szerint március végéig kellett volna befejezni a munkálatokat. Ha csak azt a harminc napot számoljuk, amely a szerződés eredeti és tervezett aláírása között eltelt, s amihez hozzá jön még az a 20-25 nap, amelyet a hideg idő miatti leállás következtében számolhatnak el, és ha a főváros semmilyen plusz időszakot nem ismerne el, akkor is májusban járna le a határidő.
A lap úgy tudja, hogy ekkorra a munkák nagy része be is fejeződne, de menet közben a főváros számtalan plusz munkát rendelt meg, ami további időt igényel.
Bírósághoz fordulhat metróalagutat fúró konzorcium
Befejezte a múlt héten a munkálatokat a 4-es metró alagútjainak fúrását végző Bamco konzorcium, de a beruházó és a megrendelő között vita alakult ki a pluszköltségekről, és elképzelhető, hogy a társaság bírósághoz fordul - írja a Napi Gazdaság.
A látványosabb munkák már korábban véget értek, a pajzsok még tavaly júniusban megérkeztek a Keleti pályaudvarhoz. Az alagutak 2010 szeptemberére teljesen üresek voltak.
A nemzetközi gyakorlattal ellentétben a megbízó DBR a kiürítést követően nem vette át azt alagutat, holott szakaszaiban is megtehette volna. Eközben a megrendelő folyamatosan késéssel vádolta a konzorciumot, és 20,7 millió eurós késedelmi bírságot számolt fel, amelyből 16-17 milliót le is hívott a számlájáról.
A Bamco vitatja ennek jogosságát. A vállalkozó ezenkívül a megnövekedett kivitelezési időtartam és a projekt drasztikus módosításai miatt 45-50 millió eurót követel a megbízótól, de a DBR tavaly augusztus óta nem hajlandó ezt kifizetni.
hirado
2011.04.05. 09:30