
A következő évek fejlesztései a XXI. századi vasút megteremtéséről is szólnak - hangsúlyozta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a Budapest-Déli pályaudvar és a Budapest-Nagykanizsa vasútvonal átadásának 150. évfordulója alkalmából rendezett budapesti ünnepségen.
Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy jelenleg is folynak vasúti pályafelújítások, és 2015-ig főleg európai uniós forrásokból 650 milliárd forint fejlesztés valósul meg.
Völner Pál ünnepi beszédében kitért arra, hogy az Európai Unió nemrégiben hozta nyilvánosságra a közlekedési fehérkönyvet, amely 2050-ig az európai közlekedést meghatározó stratégiai célokat fogalmazza meg, és ennek egyik legfontosabb eleme a vasúti közlekedés erősítése.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az ünnepségen hangsúlyozta, hogy céljuk a nemzeti vasúttársaság és a vasutasság társadalmi elismertségének visszaállítása. Ehhez a vasúti közlekedést az utasok számára vonzóvá kell tenni a szolgáltatás színvonalának emelésével, amelyhez fejlesztéseket kell végrehajtani uniós források bevonásával, továbbá szükséges a vasúttársaság fenntartható finanszírozásának megteremtése az adósságrendezés mellett.
Az Új Széchenyi Tervvel és a Széll Kálmán Tervvel összhangban készül a fejlesztéseket is magában foglaló vasúti stratégia, amelyet hamarosan nyilvánosságra hoznak, és amelyről társadalmi egyeztetést tartanak - mondta Szarvas Ferenc.
A közösségi közlekedési stratégiára vonatkozó kérdésre válaszolva Völner Pál elmondta, hogy jelenleg munkaanyagként van a szaktárca előtt a MÁV stratégia, amely a közösségi közlekedési stratégia része. Amikor megszületik a döntés a vasútról, akkor eldőlnek azok az alapvető kérdések, amelyek a busz és egyéb közlekedési módokra is kiterjednek. Ezt megelőzően a főváros közlekedési helyzetének rendezését és a források allokálását is meg kell oldani. Az államtitkár szerint várhatóan a nyár környékén lesz meg a közösségi közlekedési stratégia.
hirado
2011.04.01. 19:06