
Óvatos optimizmussal tekintenek az idei húsvéti sonkaszezon elé a hazai gyártók – írja a Népszabadság.
Éder Tamás, a Hússzövetség elnöke a lapnak azt mondta: ezekből a termékektől tízmilliárdos forgalmat remélnek.
A lap szerint vevők bőséges kínálatra és a tavalyi árakra számíthatnak. A drágulás ellen szól, hogy a húspiac idén eddig pangott, sőt számottevő fogyasztáscsökkentést tapasztaltak a feldolgozók.
Tavaly mintegy 214 milliárd forintért vásároltak Magyarországon húskészítményt. Értékben 3, mennyiségben 4 százalékkal emelkedett a húskészítmények kiskereskedelmi forgalma az előző évhez viszonyítva. A tavaly eladott mennyiség 36 százaléka vörösáru, második a kolbász 16 százalékkal, utána a sonka, felvágott majd szalonna következik, egyaránt 9 százalékos részaránnyal – derül ki a Nielsen adataiból.
A gyártók és a szakmai szövetségek képviselői már évek óta szeretnék elérni azt, hogy a silány minőségű olcsó termék helyett inkább a garanciával rendelkező márkázottat válasszák. Figyelemre méltó, hogy húskészítményeknél erősödött a gyártói márkák pozíciója. Piaci részesedésük a mennyiséget tekintve tavalyelőtt 67-71, tavaly 69-73 százalék között mozgott.
hirado
2011.03.31. 09:49