
Több százan panaszkodtak az EMFESZ volt ügyfelei közül a napokban, túlszámlázás miatt. A probléma a legtöbb esetben az volt, hogy januárban két gázszolgáltatótól is számlát kaptak az emberek.
Gallyas Igor, az EMFESZ kommunikációs igazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy túlfizetés esetén minden fogyasztó visszakapja a pénzét.
A FŐGÁZ szerint ők nem hibáztak
Bálint Norbert, a FŐGÁZ szóvivője viszont pénteken az MTV Ma reggel című műsorában azt mondta: a cég mident a jogszabályoknak megfelelően intézett. A két számlára azért volt szükség, mivel a hatóságok januárban felfüggesztették az EMFESZ szolgáltatási engedélyét, mert a vállalat nem fizette be tartozásait.
A felfügegsztés miatt a FŐGÁZ mintegy 61 ezer fogyasztót vett át az EMFESZ-től, akiknek mérőóráit február 4-ig olvasták le. Erre a Magyar Energiahivatal kötelezte a vállalatot. A leolvasások előtt a FŐGÁZ-nak becsléseket kellett készítenie január 10-én reggel 6 óráig. Mindezt jogszabályban lefektetett módszerekkel tette a cég - fogalmazott a szóvivő.
A fogyasztók azért kaphattak két számlát, mert a január 10-ei időszakot megelőzően az EMFESZ jogosult számlázni, utána viszont már a FŐGÁZ. A szóvivő azt is elmondta, hogy ezekben a számlákban „olyan óriási eltérés nem lehet, ami problémát okozhat az ügyfelek számára”.
Bálint Norbert azt mondta: az emberek azt hiszik, hogy ugyanarra az időszakra két számlát is kaptak, de ez nem így van.
Nemcsak a túlszámlázás okoz problémát
Volt azonban arra is példa, hogy valakitől a havonta befizetett alapdíjat akarták újra beszedni. Ezzel kapcsolatban a szóvivő úgy fogalmazott, hogy az alapdíjakat arányosan fogja elosztani egymás között a két vállalat, hogy a fogyasztóknak ne kelljen kétszer fizetniük.
További problémát jelent, hogy az EMFESZ végelszámolási levelében azzal fenyegette meg ügyfeleit, hogy a 15 napon túli tartozásaikat behajtják. A törvény szerint azonban csak 60 napon túli tartozásokat adhatnak ki végrehajtásra.
Kevés az esély a visszafizetésekre
Bálint Norbert azzal igyekezett megnyugtatni az embereket, hogy aki fotóval alá tudja támasztani, hogy a FŐGÁZ rosszul olvasta le a mérőóráját, annál megkezdik a vizsgálatokat.
Az ügyben többen megkeresték már a fogyasztóvédelmet is, akik viszont arra kérik az embereket, hogy először mindenki a szolgáltatóját keresse meg. Ha ez nem vezet eredményre, akkor forduljanak hozzájuk.
hirado
2011.03.11. 10:13