
A Budapesti Közlekedési Központ nemrég letett egy koncepciót a fővárosi tömegközlekedés átalakítására, melynek része például egy áfa-változtatási javaslat és a kedvezmények újraszabályozása. A meglévő kedvezményrendszer országos szabályozása azonban a szakminisztérium és a kormány szintjén dől el, nem az ő hatáskörük, a fővárosi közlekedési vállalat csupán a kieső bevételek megtérítését akarja elérni – mondta Vitézy Dávid vezérigazgató az MTV Ma Reggel című műsorában.
Hangsúlyozta: bárhogy is szabályozzák a jövőben a közlekedést, az sosem lesz önfenntartó. Jelenleg 30 milliárd forint hiányzik a BKV költségvetéséből, de szerinte nincs a rendszerben ekkora tartalék. Az új metró elindulása pedig tovább növeli majd a költségeket.
A helyzetet nagyban javíthatja azonban a dugódíj bevezetése - mondta. Véleménye szerint ugyanis az autósok haszonélvezői a tömegközlekedésnek, mely lehetővé teszi, hogy ne legyenek olyan zsúfoltak az utak. Ennek azonban ára van. Szerinte a dugódíjból befolyó bevétel nagysága akár a BKV kasszájából hiányzó 30 milliárd forintot is elérheti.
Vitézy a műsorban kijelentette: az érvénytelennek nyilvánított midibusztender helyett várhatóan az év második felében írnak ki új pályázatot. A vezérigazgató bízik abban, hogy 2012 második félévében pedig már valóban új buszok közlekedhetnek a fővárosi utakon.
Kérdésre válaszolva elmondta: a fővárostól kapott 10 milliárd forintos támogatás egy lejárt adósság fedezéséhez kell. A BKV teljes adósságállománya pedig eléri a 77 milliárd forintot.
hirado
2011.02.18. 10:29