
A mobiltelefon-előfizetések száma a harmadik negyedév végén 11 millió 833 ezer volt, szemben a második negyedév végi 11 millió 866 ezerrel - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
A KSH közleménye szerint éves szinten 50 ezerrel több előfizető volt 2010 szeptember végén.
A piac lassan telítődik, miközben a készülékcseréket a magán és a céges elfőzetők költségtakarékossági okokból későbbre halasztják.
A statisztikai adatok alapján ugyanakkor folytatódott a harmadik negyedévben az internetpiac bővülése: az előfizetések száma 1 év alatt 554 ezerrel gyarapodott, és szeptember végére meghaladta a 3,1 milliót.
A mobil-előfizetéseken belül a havidíjas előfizetések száma ismét emelkedett, ami ellensúlyozta a feltöltő kártyás szegmens 396 ezres éves szintű visszaesését. A változás magyarázata az, hogy a szolgáltatók a reklámkampányokon keresztül az ügyfeleket egyre inkább arra ösztönzik, váltsanak havidíjas előfizetésre.
Az idén a harmadik negyedév végén 100 lakosra 118 mobil-előfizetés jutott, ami nem számottevő változás a második negyedévhez képest.
A mobilhálózatokban a negyedév folyamán az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva 5 százalékkal több hívást kezdeményeztek és ennyivel nőtt a mobiltelefonálással töltött összes percidő is. Egy előfizetésre átlagosan 372 percnyi beszélgetés jutott. Egy hívás átlagos hossza 2,1 perc volt.
A KSH szerint bár a kábeltévé-szolgáltatók egyre nagyobb sikerrel kínálnak vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2010 harmadik negyedévének végén az előzetes adatok szerint az egy évvel korábbinál 169 ezerrel kevesebb, 2,9 millió vezetékes fővonal volt üzemben. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján 29 volt.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma és időtartama 2009 harmadik negyedévéhez képest 2, illetve 3 százalékkal csökkent. A visszaesés hátterében a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes, ugyanakkor nem mérhető internetes telefonálási lehetőség áll. Az egy vezetékes vonalra jutó beszélgetések időtartama 428 perc volt, 3 százalékkal több mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3 percet tett ki.
hirado
2010.12.08. 11:08