
A lenti terület most nagyobbnak tűnik, mint korábban, ami nem véletlen.
"Kinyitottuk a tereket. A nyomott, sötét állomásokból világos, íves állomásokat építettünk" – mondta Molnár Gábor főmérnök.
A Batthyány téri, a Keleti pályaudvari és az Astoria állomás felújítása három milliárd forintba került. Jövőre a Moszkva tér és a Déli pályaudvar következik. Nemcsak az állomások újulnak meg, kicserélik a vasúti síneket, és újraszigetelik az alagutat is. A mozgólépcsők azonban egyelőre a régiek maradnak. Kicserélésükre nem futotta a felújításra szánt negyvenhárom milliárd forintból.
Új távlatokat nyitunk, hirdeti egy hatalmas felirat, a Keleti pályaudvar állomás végében, ahol hamarosan megépül majd a második kijárat is. Ez azért fontos, mert ott keresztezi majd egymást a kettes és a négyes metró, és a szakemberek szerint akkor rendkívül megnő majd ott a forgalom.
Az állomásokon kevesebb lett a reklám. Nincsenek például plakátok a mozgólépcsők között, a falakat pedig a fenti épületeket idéző fotómontázsokkal díszítették.
Új, modern kamerákat szereltek fel, így a forgalomirányítók pontosan látják, mi történik a vágányok mellett. Persze még nincs minden a helyén, a csillogó-villogó segélykérő oszlopokból például a tűzoltó készülékek egyelőre hiányoznak.
rtlklub
2005.08.20. 23:30