HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > SPORT > Webber első, Schumacher előzését vizsgálták (videó)

t: 522

Webber első, Schumacher előzését vizsgálták (videó)

Az ausztrál simán győzött Monacóban, a német az utolsó kanyarban előzte Alonsót, többórás tanácskozás után a versenybírák megbüntették: 6. helyett 12. lett, az ügy elhúzódik.
Simán nyert Monacóban Mark Webber, rajttól célig vezetett, négy biztonsági autós szakaszt vészelt át az élen, pedig mindegyiknél legalább tízmásodperces előnyt veszített el.

A dobogós helyek sem voltak kérdésesek egy pillanatig sem, Vettel a rajtnál leelőzte Kubicát, Massa besorolt negyediknek, Hamilton ötödiknek. Így is futottak be, mögöttük viszont bonyolódott a helyzet, mert Michael Schumacher az utolsó kanyarban megelőzte Fernando Alonsót.

A spanyol a depóból indult szombati balesete miatt, de hátrányát már szinte az első körben lefaragta, amikor a biztonsági kocsi alatt teljesítette a kötelező kerékcserét, és felzárkózott a mezőnyre.

A többiek gyors szakaszban kényszerültek a depóba új gumiért, így a kétszeres bajnok hatodik lett a boxkiállások után.

Az utolsó körökben biztonsági autó volt a pályán, Schumacher közvetlenül Alonso mögé került. Amikor az utolsó kanyarban a biztonsági autó kiállt a depóba, a pilóták zöld zászlót kaptak, a versenyigazgató a csapatoknak azt mondta, szabad a pálya.

A biztonsági kocsi távozási helye - fehér vonal jelzi - és a cél között így elméletileg lehetett előzni, ezt Schumacher kihasználta, bement Alonso mellé, a célegyenesre fordulva eléje került, átvette tőle a hatodik helyet.



Alonso azért aludhatott el, mert a Ferrari - a McLarennel együtt - az írott szabályt vette alapul, ami úgy szól: "Ha a verseny úgy fejeződik be, hogy a biztonsági kocsi az utolsó kör végén jön a depóba, akkor a kocsik előzés nélkül futnak a célba".

Elméletileg egyértelműnek tűnt a szabálytalanság, mert pontosan az történt, ami le van írva, csakhogy a versenyt irányító Charlie Whiting zöld utat engedett az istállóknak, ezért bele lehetett kötni.

Ross Brawn, Schumacher csapatfőnöke meg is tette, de a bírák, köztük Damon Hill, elutasították a Mercedes indokait, és 20 másodperccel büntették Schumachert. Alonso visszakapta 6. helyét, a német 12. lett, pontot sem szerzett. Helyére Sebastien Buemi került a tízbe.

A Mercedes fellebbezett, végső határozat valószínűleg csak hetek vagy hónapok múlva lesz: a versenyigazgató szinte biztosan nem az előírások szerint indította újra a futamot közvetlenül a befutó előtt, vagyis a vasárnapi végeredmény támadható.

Schumacherék elméletileg nem sok jóban reménykedhetnek, mert a 20 mp egy verseny közbeni áthaladásos büntetés leintés utáni alkalmazása, azt pedig nem lehet fellebbezni, így az ügyet a végén formai hiba miatt simán ejthetik, a vasárnapi döntést helyben hagyva.

Csakhogy a FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) külön kiemelte, ebben az esetben a Mercedes nem a büntetést, hanem a bírák döntését helyteleníti, vagyis a végső ítélet kiszámíthatatlan, ám a Mercinek lehet esélye.

index

2010.05.17. 10:47

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek