HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > AKTUÁLIS > Amiről Széles Gábor nem szívesen beszél...

t: 326

Amiről Széles Gábor nem szívesen beszél...

Az elmúlt hetekben a Fidesz-közeli sajtó főszerepet játszott a választási kampány eldurvulásában. A szavazótáborának gyors olvadását erős aggodalommal néző Fidesz vezetése mocskos eszközökben bővelkedő lejárató kampányt indított a Jobbik ellen, melyben Széles Gábor médiabirodalma révén főszerepet vállalt. Ők voltak azok, akik jobbikos vezetőkről olyan nyilvánvaló és alpári hazugságokat is képesek voltak megjelentetni, amelyeket még az Index, vagy a 168 sem volt hajlandó leközölni. Mi most néhány, Széles Gábor által vezetett híres-hírhedt cég esetét ismertetjük, amiről a Magyar Hírlap, vagy az Echo TV soha nem fog oknyomozó riportot írni. Nézzük hát, mitől hízik Széles Gábor bankszámlája...

ÁlmodozóSzéles Gábor kiterjedt üzleti érdekeltségeihez két olyan, korábban nagy nevű vállalat tartozik, amelyek korábban a magyar ipar fellegvárainak számítottak. A Videotonhoz az MDF-kormánnyal kitűnő politikai kapcsolatokat ápoló Széles 1991 decemberében jutott hozzá, igen érdekes körülmények között. Torkos Matild a tulajdonszerzés körülményeit a Magyar Nemzetben így foglalta össze:

"A korábban MDF közeli vállalkozónak hitt Széles Gábor 50 milliárd forintosra taksált magánvagyonának megalapozásában jelentős szerepet játszott az állami tulajdonú Videoton bekebelezése az állami tulajdonú Magyar Hitel- bank négymilliárdos üzlettársi segédletével, amely így majdhogynem a teljes vételárat biztosította a ma is napi tíz órán át robotoló mágnás cégének. A milliárdos Gyurcsány Ferenc kísértetiesen hasonló módon szerezte meg timföldgyárát. Az egyiket az MDF-es kormányzó hatalom jelölte ki nagytőkésnek, a másikat a szocialista."

Ehhez nem is szükséges mást hozzáfűzni... Az Ikarus is hasonló módon került Széles Gábor tulajdonába, a nagytőkés saját elmondása szerint egyértelműen a Horn-kormány döntésének eredményeképp. Miután a magyar emberek védelmében rendszeresen és határozottan fellépő Morvai Krisztina szóvá tette, hogy Széles irányítása alatt az Ikarus tönkrement, a magából kikelt mágnás saját lapjában megdöbbentően agresszív, bolsevik öntudattal rendelkező, gátlástalan hazudozónak nevezte a Jobbik EP-képviselőjét. Igaz, egy bekezdéssel később kínos magyarázkodásba bonyolódva maga támasztotta alá számadatokkal a jobbikos politikus szavait: elmondta, hogy az Ikarus a privatizációt követő években, 1997-98 folyamán még évi ezerötszáz autóbuszt gyártott, míg mára a termelés 80-100 buszra apadt. És mindezt lezárja úgy, hogy "Mindezek alapján látszik, hogy Morvai Krisztina mennyire nincs tisztában a valósággal, csak a bolsevista hazugságait tudja fröcsögni". Érdekes, de mi a számok alapján egyértelműen Morvai Krisztinának adunk igazat...

Persze nehogy azt higgyük, hogy Széles Gábor csak régen szeretett a közpénzek körül sündörögni. Manapság is előszeretettel birtokol ilyen cégeket, itt van például a Műszertechnika, a hazai közbeszerzési rendszer egyik sztárja, amely hogy, hogy nem, a szocialisták kormányzása alatt is olyan jelentős állami megrendelésekhez jutott, hogy feldolgozásuk már önmagában is megérne egy hosszabb esettanulmányt. De még ennél is érdekesebb egy másik Széles-érdekeltség, a VT-Transman esete. A cég immár 5 éve jelentős megrendeléseket kap a jelenleg korrupciós botrányaitól fuldokló BKV-tól, így például 23(!) budapesti autóbuszjárat üzemeltetését is ennek a vállalkozásnak szervezte ki a főváros tömegközlekedési vállalata. Széles a VT-Transban igazán illusztris társaságba keveredett, hiszen a VT-Trans másik tulajdonosának, az Eurobus-Invest Zrt.-nek nem más lett a vezérigazgatója, mint az a nemrég még a BKV vezérigazgató-helyetteseként dolgozó Regőczi Miklós, aki jelenleg a BKV-botrányban maga is gyanúsítottként szerepel hűtlen kezelés miatt. Micsoda véletlen, igaz?

De még maradjunk a buszoknál egy picit. Széles gyakran siránkozik amiatt, hogy az irányítása alatt a korábbi buszgyártó kapacitásának 6-7 %-ára zsugorodott Ikarus nem kap zsíros közpénzes megrendeléseket. Az ilyen panaszokat azonban illik helyiértéken kezelni, ugyanis Széles a saját érdekeltségében, a VT-Transban is MAN és Volvo buszok tömegeit futtatja, holott elmondása szerint az Ikarus még manapság is gyárt autóbuszokat. Ezúton is kérnénk a magyar ipar lánglelkű megmentőjét, az Orbán-kormány gazdasági miniszteri posztjának reménybeli várományosát, oldja már fel a kedvünkért ezt a kínos ellentmondást...

Haladjunk tovább, akad a Széles-birodalomban még érdekes színfolt, itt van például Széles Gábor másik érdekeltsége, a magánszemélyek részére ingatlan jelzálogfedezetre hitelező Pesti Hitel Zrt. A többek között a banki önkénynek köszönhető kilakoltatások ellen küzdő Vállalkozások Érdekvédelmi Szövetsége (VÉSZ) a Pesti Hitel Zrt.-t az általa folytatott üzletvitel miatt feketelistára tette. A Pesti Hitel még az egyébként nevetséges feltételeket megfogalmazó Banki Magatartáskódexnek sem volt hajlandó alávetni magát. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) figyelmét is felkeltette a pénzügyi vállalkozás, ezért - több más céggel együtt - vizsgálatot is indított ellene, majd ennek nyomán az ügyfélkör nevében be is perelte a hitelcégeket. A vizsgálat alá vont cégek nagy részénél egy sor belső szabálytalanságot állapítottak meg, ennek következtében a bedőlt hitelek aránya több, mint háromszorosa volt a piaci átlagnak, működésüket pedig csúnyán átvert ügyfelek és tömeges kilakoltatások kísérték.

Kedves Fidesz-szavazók, ideje ébredni! Önök tényleg abban bíznak, hogy a korrupció elleni harcot egy Simicska Lajos által vezetett Apeh, egy Pintér Sándor által vezetett Belügyminisztérium és a Széles Gáborhoz hasonló, folyamatosan a közpénzek körül ólálkodó nagyvállalkozói kör fogja megvívni? Ezt Önök sem gondolják komolyan...

K.N.
barikad.hu

2010.04.06. 23:58

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek