
A MIG 17,1 méter hosszú, 16 tonna, végsebessége: 2.450 km/óra. A kisrepülőgép 7,3 méter hosszú, 680 kilógramm, végsebessége: 420 km/óra. Két igencsak különböző teljesítményű repülőgép, amik most közös produkcióra készülnek. Legyőzve saját és egymás korlátait.
A nem mindennapi produkció szellemi atyja Veres Zoltán műrepülő bajnok és Szabó Zoltán vadászpilóta. A két Zoltán nem csak nevében hasonlít egymásra. Gépmadaraik megszállottjai és a kihívások éltetik őket. Most éppen közös kötelékrepülésre készülnek. Harmadik társuk az AN-26-os szállító gép, amiből légi bemutatójuk felvételei készülnek.
Úgy döntöttek legyőzve a gépeik közötti technikai különbségeket akrobatikáznak egy kicsit. A figurákat először papírra vetették. A legnehezebb feladatnak, a közös sebességhatár megtalálása bizonyult. Mert ami a könnyű kisrepülőgépnek már csúcsszáguldás, az a hangsebességgel repkedő vasmadárnak csak cammogás. A papírforma a levegőben is összejött. Sokszor csak karnyújtásnyira volt egymástól a két gépmadár.
A levegő urai, bár elégedettek, már a következő attrakción törik a fejüket. Legközelebb, az ultrakönnyű kisgép minimum két vadászgép között szeretné szelni a felhőket, de csak hangsebesség alatt.
rtlklub
2005.07.30. 20:12