
Kívülről komolykodó passzátos tekintet, belülről a megszokott jól kialakított Polo-utastér. A modellfrissítés nyomát csak a szuperszakértők veszik észre. De jó is, hogy alig érintették a teljes szélességében rakodópolcos, normális minőségű műanyagokból összerakott műszerfaltömböt, ahol elég a rakodóhely és mindent kényelmesen elérni. A német autókhoz szokottaknak minden otthonos, nem rugaszkodott el önmagától a VW. Mély üléshelyzet, rövid váltókar, jó fogású kormány.
A modellfrissítés keretén belül azért némi hangszigetelő anyagot tömködhettek volna a motor és az utastér közé. Így a motortérből a gázra mélyebben lépve zavaróan bejut a motor csúnya érdes hangja. Ez sokszor megtörténik, mert klasszikus kis hengerűrtartalmú benzinesként viselkedik az 1,4 literes motor: pörgetve húz, alul még a nagypapáknak is kevés a nyomaték. A mélygázas üzemmódért cserébe egész jól megindul a Polo, és országúton sem kell izzadt tenyérrel markolni a kormányt, mert egy Ducato-hűtőmaszk trónol a visszapillantóban.
Kanyarokban is jól teljesít az autó és a hirtelen kormánymozdulatokat is jól lereagálja. Ennyi pénzért elvárás, hogy jó legyen a fék, és az is. Így a modellfrissítés senkit ne riasszon el a Polo-vásárlástól, jó és értéktartó kisautót kapnak a pénzükért, továbbá az 1,4-es motor is megéri a felárat.
H/Sz/M (mm) 3916/1650/1467
Hengerűrtartalom 1390 cm3/benzines
Teljesítmény 55 kW (75 LE)/5000
Nyomaték 126 Nm/3800
Végsebesség 172 km/óra
Gyorsulás 0-100 km/órára 12,9 s
Átlagfogyasztás 6,4 l/100 km
Hatótávolság 703 km
Alapár 2 948 000 Ft
Tesztautó ára 3 333 010 Ft
rtlklub
2005.07.29. 21:24