HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > A LIGÁ-hoz csatlakozik három közlekedési szakszervezet

t: 99

A LIGÁ-hoz csatlakozik három közlekedési szakszervezet

Egységesen lép fel a jövőben, és a LIGA szakszervezeti tömörüléshez csatlakozik három dél-dunántúli autóbusz-közlekedési szakszervezet, amelyek szombaton együttműködési megállapodást írtak alá, valamint koordinációs tanácsot hoztak létre Dombóváron - közölte a Kapos Volán Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (KVASZ) elnöke az MTI-vel.

"A Somogy, Baranya és Tolna megyében működő szakszervezetek megelégelték a volántársaságok vezetésének lépéseit, amit a racionalizálás jegyében hajtottak végre, és terveznek végrehajtani a jövőben" - írta közleményében Dobi István. A szakszervezeteket meg kívánják akadályozni a további kiszervezéseket, telephelybezárásokat, a részleges, vagy teljes privatizációt - tette hozzá.

A Dél-Dunántúli Régió Autóbusz-közlekedési Szakszervezet Koordinációs Tanácsát a Kapos Volán Autóbusz-közlekedési Szakszervezet, az ADU Baranya Megyei Független Szakszervezete és a DÁM Autóbuszvezetők Független Szakszervezete hozta létre, amelyek együttesen 805 főt képviselnek.

A KVASZ elnöke kitért arra: a szakszervezetek szerint ideje lenne kivizsgálni, hogy a volántársaságoknál a veszteség csökkentése érdekében tett lépések kinek az érdekeit szolgálták. "Egyes területeken a műszaki háttér felszámolása, az autóbuszpark átlagéletkorát figyelembe véve veszélyeztetheti a menetrendszerű közlekedést, és jelentősen növeli a fenntartási költségeket" - írta Dobi István. A szakszervezeti közlemény szerint a Gemenc Volánból "kiszervezett" és alvállalkozónál foglalkoztatott munkavállalók jövedelmi helyzete romlott, juttatásaik kifizetése sokszor késik.

Az érdekképviseletek az OrangeWays Tolna megyében működő vállalkozásánál is minimumfeltételnek tartják a rendezett munkaügyi kapcsolatokat, ezért a Tolna megyei szakszervezet mellett kiállva felszólítják a tulajdonost, hogy haladéktalanul kezdjenek tárgyalásokat a kollektív szerződés megkötéséről.

A szakszervezetek kezdeményezni fogják továbbá a foglalkoztatási szabályok felülvizsgálatát, mivel álláspontjuk szerint "a jelenlegi szabályozás egyoldalúan a munkaadó érdekeit szolgálja". Azt szeretnék, hogy "ne lehessen a munkaidőt csökkentve és jelentősen, negyven százalékkal kevesebb bérrel elszámolva a belföldi autóbusz-közlekedés területén alkalmazni rendelkezésre állási időt".

A közlemény leszögezi: a három szakszervezet minden törvényes eszközzel, "végső lehetőségként, ha kell sztrájkkal is" megakadályozza a munkahelyek további csökkentését a régió volántársaságainál.

hirado

2010.03.20. 22:54

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek