
A vidéki repterek mintegy fele csődbe mehet, korábbi milliárdos fejlesztéseik pusztulásnak indulhatnak - írja Vadász Lászlóra, a Vidéki Repülőterek Szövetsége elnökére hivatkozva a Világgazdaság.
A lap szerint számos vidéki önkormányzat szabadulna veszteséges, kihasználatlan repülőterétől, mert nincs pénze sem a fenntartására, sem az életre keltésére. A kilátástalan helyzetben a repülőtéri beruházások megálltak, vagy el sem indultak.
A csökkenő, elvesző forgalomért a szakma elsősorban a hazai szabályozást okolja, és csak másodsorban a válságot.
Vadász László a Világgazdaságnak azt mondta: a hazai légiközlekedés túlzottan Ferihegy-központú. Véleménye szerint a döntéshozók a fővárosi repülőtér működésében érdekeltek, a vidéki repülőterek fejlődését nem tartják fontosnak. Az állam a külföldi tulajdonú Budapest Airportnak számos olyan feltételt biztosít, amelyeket a vidékieknek maguknak kell megoldaniuk vagy drága szolgáltatásként igénybe venniük.
hirado
2010.03.10. 10:50