
Március elsején hajnaltól az új felületű és szerkezetű kormányzati portálon intézhetik az állampolgárok elektronikus úton az ügyeiket. Az új Ügyfélkapu néhány óra után leállt.
A hét végén frissítés miatt leállt a magyarorszag.hu [1], és hétfőtől új felülettel találkozhattak a felhasználók a kormányzati portálon. Eleinte úgy tűnt, minden rendben zajlott, és március elsején hajnalban, a kitűzött határidőnél hamarabb jelentkezett be a megújult portál. Az oldal azonban csak néhány óráig működött, délelőtt újra leállították. Az IT Café információi szerint [2] az átállás nem sikerült, és visszaállítják az oldalt a régi rendszerre. Az APEH oldalán olvasható [3] figyelmeztetés szerint valamikor délután lesz újra eléárhető az oldal, a régi verzióban.
Ahogyan az üzemeltető, a Kopint-Datorg Zrt. szakemberei tavaly óta több fórumon is elmondták, valójában helytelen elnevezés az Ügyfélkapu 2, mivel ez csak egy része a kormányzati portálnak – bár valószínűleg a legfontosabb, legtöbbet használt eleme.
„Az átalakítás célja, hogy az oldal egyszerűbb, áttekinthetőbb formában biztosítsa az elektronikus ügyintézés lehetőségét a több mint 850 ezer regisztrált ügyfél és a további látogatók számára” – fogalmaz az átalakulásról szóló tájékoztató. Első ránézésre ez így is van: a régebbinél korszerűbb, logikusabb menürendszer, a tájékozódást megkönnyítendő az egyes modulok saját színkóddal rendelkeznek, nagyon sok bevált megoldás került át a közösségi internetezés világából (címkék, index, legtöbbször használt/letöltött/megnézett elemek, keresési tippek stb.).
Az egyik legfontosabb újítás, hogy az Ügyfélkapu belépési pont helyett valóban kapuvá vált, a belépett felhasználó a saját, személyes ügyfélkapujába érkezik, melynek felépítése és működése a egy személyes postafiókokhoz hasonlít. Az ügyfélnek nem kell időrabló módon különféle oldalakra ellátogatnia a tárhely- és dokumentumkezelési szolgáltatások eléréséhez., mindent megtalál egy helyen, illetve ide gyűjtheti össze az által gyakran használt szolgáltatásokat.
Míg ment az oldal, a látogatók apróbb kellemetlenségeket, gyermekbetegségeket észlelhettek csupán, mint például a biztonságos kapcsolat hivatalos hitelesítésének hiánya [4]. Komolyabb (a régi rendszerre visszaállásra indokot adó) gondot nem, az valószínűleg a felhasználók elől rejtve, a háttérben bukkant fel.
index
2010.03.01. 13:48