
A gazdasági válság dacára kiugróan, 12 százalékkal nőtt tavaly január és szeptember között a vitaminpiac az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest - derül ki a GfK Hungária felméréséből.
E szerint a teljes hazai lakosság mintegy fele rendszeres fogyasztó. A piackutató a korábbi évek térnyerése után 2009-ben visszaszorultak az ügynöki hálózatok, és az értékesítési csatornák között megnőtt a drogériák részesedése.
A gyógyszertárak megtartották korábbi, 62 százalékos, vagyis még mindig vezető pozíciójukat. Mögöttük állnak 21 százalékos piaci részesedéssel a drogériák, 7-7 százalékkal az ügynöki hálózatok és a csomagküldő szolgálatok, 3 százalékkal pedig a különböző üzletek, köztük a hipermarketek.
A legelterjedtebb továbbra is a C-vitamin fogyasztása.
hirado
2010.02.09. 10:41