
Folytatódik a sztrájk a BKV-nál, mert a csütörtöki egyeztetésen sem sikerült megállapodnia a munkabeszüntetésben részt vevő 14 szakszervezetnek és a vállalat menedzsmentjének a kollektív szerződésről. A felek a nap folyamán újra tárgyalóasztalhoz ülnek.
Bajnai Gordon miniszterelnökhöz fordult a BKV sztrájkbizottsága, mert tájékoztatni szeretné a kialakult helyzetről - mondta Nemes Gábor. Mint közölte: a szakszervezetek információja szerint megvan minden olyan költségfedezet, amellyel teljesíthető lenne a szakszervezetek kérésre, de ezt a menedzsment nem veszi figyelembe.
Az érdekképviseletek folytatják a kedden megkezdett határozatlan idejű sztrájkot - közölte újságírókkal a sztrájkbizottság szóvivője a tárgyalás után Budapesten. Nemes Gábor elmondta, hogy a BKV nem állt elő új ajánlattal, a szakszervezetek pedig továbbra is kitartanak eddigi álláspontjuk mellett. Hozzátette: mivel meg akarnak egyezni, napközben többször is tárgyalóasztalhoz ülnek.
A munkavállalók továbbra is elszántak, egyértelműen azt akarják, hogy folytatódjon a sztrájk - hangsúlyozta. Nemes Gábor elmondta: rendelkezésre áll követeléseik anyagi fedezete, de a BKV nem akarja teljesíteni igényeiket.
A munkavállalók eltökéltek
A munkavállalók eltökéltek, és akár a hétvégén is sztrájkolnak majd - jelentette ki. Nemes Gábor közölte, hogy a sztrájk mögött nem állnak politikai erők, a szakszervezetek kizárólag a dolgozók érdekeit képviselik.
Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója elmondta: a cég további ajánlatot nem tud tenni.
BKV-sztrájk miatt egy iskolában van rendkívüli szünet csütörtökön Budapesten; az egészségügyben továbbra is zökkenőmentes a működés, csak a Nyírő Gyula Kórházban egyre nehezebb a betegellátást megszervezni.
Mindenki ragaszkodik az álláspontjához, de megnyugtató, hogy a sztrájkbizottság meg akar egyezni - tette hozzá. Az igazgató közölte: a BKV napi 50 millió forintot takarít meg a sztrájk idején. A cégnek a munkabeszüntetés ugyan napi 40 millió forint pluszköltséget jelent, ezt azonban ellensúlyozza a 90 millió forintos megtakarítás.
Arra a kérdésre, hogy a BKV kárpótolja-e a bérlettel rendelkezőket, Székelyné Pásztor Erzsébet azt mondta: a kártérítés kérdését a törvény nem szabályozza; jelenleg is vizsgálják a pénzügyi lehetőségeket.
A tárgyalásokat délben folytatják.
Biztonsági őrök védik a vezetőket a 6-os villamoson - tudta meg BKV-s szakszervezeti forrásból csütörtökön az MTI.
Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke elmondta, tudomása szerint a cég biztonsági őrei fokozottan figyelnek a nem sztrájkoló alkalmazottakra, így a metró- , villamos-, valamint a troli- és a HÉV-vezetőkre.
A legforgalmasabb villamosvonalon, a 6-oson a biztonsági őrök a járművekre is felszállnak, és a vezetőfülke mögött vigyázzák a rendet.
Gulyás Attila szerint a szokásosnál nagyobb létszámban vannak jelen a metróaluljárókban és azok környékén a rendőrség járőrei is.
A vezető, aki a nem sztrájkoló szakszervezeteket képviseli elmondta: a villamos- és a HÉV-vezető dolga a legnehezebb a sztrájk alatt, mert ők kapják a legtöbb "beszólást" az utasoktól, és ugyanakkor sztrájkoló kollégáiktól is. A sztrájkolók szidalmazásokkal, rábeszélésekkel próbálják munkabeszüntetésre bírni a dolgozó BKV-sokat. Gyakran heves viták alakulnak ki a két tábor között - tette hozzá Gulyás Attila.
Sok a konfliktus a sztrájkolók és nem sztrájkolók között
Egyre több a konfliktus a sztrájkoló és a nem sztrájkoló BKV-s alkalmazottak között - értesült szakszervezeti forrásokból az MTI.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-nek elmondta: azok a dolgozók, akik kiállnak a saját és más, nem sztrájkoló kollégáik érdekeiért is, joggal vannak felháborodva, hogy vannak, akik felveszik a munkát. Az, hogy az érdekképviseletek nem egységesen képviselik az álláspontokat, azoknak a szakszervezeti vezetőknek a felelőssége, akik nem csatlakoztak a munkabeszüntetéshez - tette hozzá.
Ritkán járnak a buszok
Újabb két vonalon, a 166A és a 244-es vonalán indította el a BKV a buszokat csütörtök reggel, a sztrájk harmadik napján. Sok autóbuszjárat csak félóránként vagy óránként közlekedik.
A 244-es busz a menetrendtől eltérően napközben is közlekedik, a 297-es busz pedig meghosszabbított útvonalon jár (Rákoskeresztúr városközpont - Rákoskert - Rákoscsaba-Újtelep, Tóalmás utca).
A buszok közlekedésében - bár nőtt az üzemelő vonalak száma - jelentősebb fennakadásokra kell számítani, mivel a járatok a menetrendben szereplő időközöknél ritkábban járnak. Csak óránként közlekedik a 124-es, a 170-es és a 244-es járat, 30-60 percenként követik egymást az 57-es, a 63-as, a 88-as, a 103-as, a 150-es, a 166A, 178A, a 181-es, a 200E és a 297-es jelzésű buszok.
hirado
2010.01.14. 12:18