
SZÓPÁRBAJ - Sok információnak ismert a forrása, rengeteg azonban csupán szájról szájra terjed. Juhász Attila, a Political Capital igazgatóhelyettese szerint ebben semmi meglepő nincs.
Megkerülhetetlen a negatív kampány. Valaki úgy tudja legkönnyebben pozicionálni magát, ha valami ellen lép fel – mondta a politológus, aki hozzátette: a negatív kampánynak csupán egy típusa a riogatás. A szakértő úgy véli, hogy a negatív kampány hasznos eszköz, ugyanakkor megvannak a veszélyei.
– A rossz hír jobban megragad az emberekben, de a visszájára is elsülhet a dolog, ha az adott párt nem teszi mellé a saját maga pozitív üzenetét. Ilyen volt a Fidesz 2006-os szlogenje, a Rosszabbul élünk, mint négy éve – figyelmeztetett Juhász.
Mi a helyzet a forrás nélküli hírekkel? A választókra ezek is hatással vannak, azonban egyéne válogatja, hogy ki mennyire veszi azt készpénznek.
– A karaktergyilkosság jól ismert formája a pletykaterjesztés, ami a mai technikának (leginkább az internetnek) köszönhetően könnyen megoldható. Ezeket elindíthatja politikai szereplő, de akár egy „civil” is – jegyezte meg Juhász.
(Mesterházy nyugdíjügyben sorozza a Fideszt, Orbán Viktor százezer kínait hoz Magyarországra – legalábbis a suttogó propaganda szerint.)
Borsonline
2010.01.14. 12:09