
Legmélyebb válságát éli a magyar autópiac. A JATO adatai szerint októberben 3600 autó talált gazdára, ami 72 százalékos visszaesés tavalyhoz képest.
A magyar piacon továbbra is a Ford vezet: 2009 első tíz hónapjában 6815 kelt el belőle, míg a Suzukiból 6390, az Opelből pedig 5880 darab.
Gablini Gábor. A Magyar Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint az év végén sem várható forgalomnövekedés. A Gémosz elnöke 2010-re 50 ezernél kevesebb új személyautó és kishaszonjármű eladásával számol, ez pedig harmada a 2008-as piacnak.
A válság hozadéka, hogy 10 százalék alá csökkent a finanszírozás aránya, az üzletkötések 90 százaléka készpénzes vásárlás keretében történik. Akinek van 4-5 millió forintja, továbbra is vesz új autót, ám ez igen szűk réteg.
A cégek is visszafogják magukat: a gépjárműflottával rendelkező vállalatok tovább futtatják a megszokott 120-150 ezer kilométernél az autóikat.
Nem kedvez az sem a piacnak, hogy nem kevés itthon az olyan külföldről behozott autók, amelyek után semmilyen adót nem fizettek meg.
Magyarország harmadik azon a listán, amelyen azok az államok szerepelnek, ahol a legnagyobb arányú az adóelkerülő adásvétel.
hirado
2009.11.03. 10:38