
Tarlós István szerint működőképes gondolat a Margit híd felújításának idejére létesítendő ideiglenes pontonhíd. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője csütörtökön az MTI-nek nyilatkozva azt mondta: csak a költségek pontos ismeretében lehet ez ügyben véglegesen állást foglalni.
Különböző közlekedésszervezési elképzelésekkel, a városszéli P+R parkolók kialakításával és újabb buszsávok kijelölésével együtt Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes vetette fel szerdán az MTI-nek nyilatkozva az ideiglenes pontonhíd létesítésének ötletét. Közölte, hogy az ezzel összefüggő pénzügyi, közlekedésszervezési és forgalomtechnikai kérdésekről a hétvégéig vár elemzést a hivatal szakembereitől.
Tarlós István emlékeztetett rá, hogy már korábban felhívta a figyelmet arra, hogy terelő utak hiányában nehéz lesz a jelenleg a Margit hídon naponta közlekedő 56 ezer körüli autót átterhelni más hidakra. Egy ideiglenes pontonhíd megoldást jelenthet, de a költséghatárokon túl, komoly egyeztetésre lesz szükség ez ügyben a vízügyi hatóságokkal, a nemzetközi hajóforgalom miatt. Lehet, hogy operatív akadályai lesznek annak, hogy éppen csúcsforgalomban tudja a város ezt az ideiglenes pontonhidat használni - fűzte hozzá.
Az ellenzéki politikus szerint az ideiglenes pontonhíd létesítése várhatóan komoly forrásokat igényel. Rámutatott, hogy a Fővárosi Közgyűlés összességében ugyan 30,1 milliárd forintot biztosított a Margit híd felújítására, de még egyáltalán nem biztos, hogy a rekonstrukció valóban ennyi pénzbe kerül majd.
hirado
2009.07.03. 10:22